محمداف برای سومین بار رئیس‌جمهور ترکمنستان شد


محمداف بعد از استقلال ترکمنستان، پس از مرگ صفر مراد نیازاف در سال ۲۰۰۶ تا کنون قدرتمندترین چهره سیاسی این کشور بوده است.

کمیته انتخابات ترکمنستان اعلام کرد که در انتخابات روز ۱۲ فوریه این کشور، قربانقلی بردی‌محمداف رئیس‌جمهور کنونی کشور برای سومین بار به این سمت انتخاب شد. ۹۷/۷ درصد آرا به نام او به صندوق‌ها ریخته شده است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، گلمراد مراداف سخنگوی کمیته انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان روز دوشنبه ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) اعلام کرد که قربانقلی بردی‌محمداف با ۹۷/۷ درصد آرا برای سومین بار رئیس‌جمهور این کشور شده است.

 

به گفته مراداف، این نتایج مربوط به صندوق‌های داخل کشور است و آرای صندوق‌های سفارت‌خانه‌های ترکمنستان در خارج از کشور همچنان شمارش می‌شوند.

 

اخباربین  الملل ,خبرهای  بین  الملل , محمداف

محمداف بعد از استقلال ترکمنستان از شوروی سابق، پس از مرگ صفر مراد نیازاف در سال ۲۰۰۶ تا کنون قدرتمندترین چهره سیاسی این کشور بوده است.

 

محمداف سال گذشته طول مدت ریاست جمهوری را از پنج سال به هفت سال افزایش داد و شرط سنی حداکثر ۷۰ سال را نیز برداشت تا خودش بتواند مادام‌العمر رئیس‌جمهور باقی بماند.

 

انتخابات در این کشور آسیای مرکزی تفاوت چندانی با اغلب کشورهای شوروی سابق ندارد.

 

روسای جمهور برخی از این کشورها تا لحظه مرگ در این مقام می‌مانند. گروه‌های اپوزیسیون اجازه فعالیت ندارند و انتخابات آزاد و دمکراتیک در این کشورها انجام نمی‌گیرد.