ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌ جمهوری دوازدهم آغاز شد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

با دستور وزیر کشور؛

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌ جمهوری دوازدهم آغاز شد

ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز سه شنبه به مدت ۵ روز (تا ۲۶ فروردین) در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش مهر، ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور رحمانی فضلی وزیر کشور از صبح امروز سه شنبه به مدت ۵ روز (تا ۲۶ فروردین) در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

 

روز گذشته نیز عبدالرضا رحمانی‌فضلی با صدور بخشنامه‌ای دستور تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری را صادر کرد.

 

وزیر کشور در این بخشنامه‌ خطاب به فرمانداران سراسر کشور، اعلام کرد: در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها مصوب ۱۳۶۴/۴/۵ با اصلاحات بعدی و همچنین مواد ۹، ۱۲ و ۱۴ آئین‌نامه اجرایی این قانون مصوب ۱۳۶۴/۴/۱۶ هیئت وزیران با اصلاحات بعدی، نسبت به تشکیل هیئت‌های اجرایی و انجام سایر برنامه‌های انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش‌های تابعه، طبق برنامه زمان‌بندی ابلاغی و در مهلت‌های قانونی مقرر از تاریخ ۱۳۹۶/۱/۲۲ اقدام نمایید.

 

بعد از پایان مهلت ثبت نام، صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از ۲۷ فروردین تا ۳۱ فروردین ماه در شورای نگهبان بررسی می شود و از ۶ اردیبهشت تا ۷ اردیبهشت ماه نیز  اسامی نامزدها توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.

 

تبلیغات انتخاباتی نامزدها هم از  ۸ اردیبهشت به مدت ۲۰ روز (تا ۲۷ اردیبهشت) آغاز خواهد شد و ۲۹ اردیبهشت روز رای گیری خواهد بود.

 

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

 

۱_ از رجال مذهبی، سیاسی.

 

۲_ ایرانی‌الاصل.

 

۳_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

 

۴_ مدیر و مدبر.

 

۵_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

 

۶_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.