قتل پایان نزاع پیک موتوری و صاحب چرخ دستی


مرد موتور سوار که در جریان یک درگیری مرگبار اقدام به قتل صاحب چرخ دستی در بازار تهران کرده بود در جریان تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.

به گزارش مهر، ساعت ۱۶:۰۰ روز شانزدهم خرداد ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع درگیری در خیابان مصطفی خمینی – نبش پونک به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد.

 

با حضور مأموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد درگیری بین راننده پیک موتوری به نام سعید ۲۹ ساله و صاحب چرخ دستی به نام محسن ۵۴ ساله صورت گرفته که طی آن صاحب چرخ دستی به شدت مجروح شده است.

اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث ,قتل

 

با گذشت ۲۴ ساعت از زمان انتقال محسن به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، به کلانتری اعلام شد که متأسفانه این شخص به علت ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت به پشت سرفوت کرده است؛ لذا پرونده از مرجع قضایی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، با قرار عدم صلاحیت به همراه متهم به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ارجاع شد.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده به همراه متهم در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

سعید در خصوص نحوه آغاز درگیری به کارآگاهان گفت: من پیک موتوری هستم و در بازار تهران کار می‌کنم. ساعت ۱۵:۳۰ در محدوده بازار در حال تردد بودم که با یک چرخ دستی مواجه شدم که سد راه من شده بود؛ به صاحب چرخ دستی گفتم کنار برود تا من عبور کنم، اما کنار نرفت و شروع به فحاشی کرد با این وجود من از کنارش عبور کرده و با او درگیر نشدم؛ چند متری دور شده بودم که متوفی دنبالم آمد و این بار با من درگیر شد و یک مشت به صورتم زد.

 

متهم در ادامه اظهاراتش مدعی شد: صاحب چرخ دستی اقدام به خودزنی کرد و سر خودش را به باربند نیسان و در ادامه دیوار کوبید که روی زمین افتاد و خون از سرش جاری شد.

 

کارآگاهان اداره دهم آگاهی با حضور در محل درگیری به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند؛ شاهدان ضمن تأیید درگیری فیزیکی مابین مقتول و متهم پرونده بیان داشتند: مقتول در حال تردد با چرخ دستی بود که با یک موتورسیکلت برخورد کرد؛ راکب موتورسیکلت به صاحب چرخ دستی فحاشی کرد و همین موضوع باعث شد تا صاحب چرخ دستی به دنبال او رفته و با او درگیر بشود. ابتدا صاحب چرخ دستی، اقدام به گرفتن لباس راکب موتورسیکلت کرد و یک مشت به صورتش زد و در ادامه متهم از موتور پیاده شد و چند مشت به سر و صورت او زد که ناگهان صاحب چرخ دستی در حال حرکت به زمین افتاد.

 

با توجه به تحقیقات میدانی و در ادامه تحقیقات پلیسی از متهم پرونده، نهایتاً سعید ضمن اعتراف صریح به درگیری فیزیکی با مقتول و تأیید اظهارات شهود بیان داشت: پس از درگیری لفظی ابتدا صاحب چرخ دستی با مشت به صورتم زد؛ عصبانی شدم و چند مشت به سر و صورت متوفی زده و او را هل دادم که با پشت سر به زمین برخورد کرد؛ پس از جدا کردن توسط مردم، ناگهان متوفی به زمین افتاد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیقات و نهایتاً اعتراف صریح متهم به درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.