لاوروف اقدام آمریکا را دزدی در روز روشن خواند


اخباربین الملل ,خبرهای بین المل,لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه اقدام آمریکایی ها مبنی بر درخواست غرامت برای بازگرداندن دارایی های دیپلماتیک روسیه در آمریکا را دزدی در روز روشن خواند.

 به گزارش  مهر به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در واکنش به خبر درخواست غرامت واشنگتن برای بازگرداندن دارایی های دیپلماتیک روسیه در آمریکا، گفت: این اقدام دزدی در روز روشن است.

 

لاوروف گفت: اینکه یک منبع ناشناس در کاخ سفید این مسئله را اعلام کرده است، بدین معنی است که آن ها وجدان کثیفی دارند. این کار مانند دزدی در روز روشن است. باندهای بزرگ دزدی اینگونه اقدامات را انجام می دهند.

 

وی افراد حاضر در دولت ترامپ را افرادی، سالم خواند و گفت آن ها افرادی هستند که به خوبی متوجه این امر هستند که این اقدامات توسط کابینه قبلی دولت آمریکا و به هدف تیره کردن رابطه روسیه و آمریکا صورت گرفته است.  لاوروف معتقد است فردی که این مسئله را اعلام کرده است وابسته به کابینه قبلی دولت آمریکا است. 

 

واشنگتن در واپسین روزهای حضور اوباما در اریکه قدرت در سال ۲۰۱۶ میلادی؛ تعدادی از دیپلمات‌های روسیه را از آمریکا اخراج کرد و اموال دیپلماتیک این کشور را نیز توقیف کرد.

 

مقامات کرملین پیش از این نیز چند بار اعلام کرده اند که آمریکا باید بدون هیچ شرطی این اموال را به روسیه بازگرداند.