بازخوانی منشور "حقوق شهروندی"


اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی, منشور حقوق شهروندی

تخصصی بازخوانی منشور حقوق شهروندی توسط دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی برگزار می‌شود.

 به گزارش ایسنا، 29 ماه 1395 دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور جمع زیادی از مسئولان اجرائی کشور ، وکلا و حقوقدانان و کارشناسان امر ، از منشور حقوق شهروندی رونمائی کرد که دبیرخانه کنگره بین المللی حقوق شهروندی در راستای اهداف عالیه خود مبنی براشاعه و ترویج فرهنگ حقوق شهروندی ، سلسله میزگردهای بازخوانی منشور حقوق شهروندی را با هدف هرچه بیشتر تبیین وتشریح بندهای مختلف آن با حضور اعضای شورای حقوق شهروندی و تدوین کنندگان این منشور از هفته سوم تیرماه در تهران آغاز خواهد کرد.

 

مونس کشاورز دبیرکنگره بین المللی حقوق شهروندی هدف از برگزاری این میزگردهای علمی و تخصصی را بازشناسی ابعاد علمی و اجرائی منشور حقوق شهروندی و آشنائی جامعه دانشگاهی کشور و پژوهشگران حوزه حقوق شهروندی با مبانی این منشور عنوان کرد.

 

به گفته وی بازخوانی بندهای منشور حقوق شهروندی در میزگردهای تخصصی فوق الذکر توسط استادان دانشگاههای کشور و با شرکت علاقه مندان و پژوهشگران حوزه حقوق شهروندی در محل دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی برگزار خواهد شد .

 

بر اساس گزارش دبیرخانه کنگره بین المللی حقوق شهروندی، کشاورز افزود: یکی از الزامات اجرائی شدن منشور حقوق شهروندی، گفتمان سازی علمی و جریان سازی علمی در این باره می‌باشد که برگزاری این میزگردها گام اولیه و بلندی دراین خصوص است.