دادستان کل کشور: مطالبه‌گری از مسئولان اجرایی از مهمترین ویژگی‌های دادستان است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , دادستان کل کشور

دادستان کل کشور با اشاره به حساسیت مسئولیت دادستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، گفت: دادستان‌ها در سراسر کشور باید با جدیت و بدون چشم پوشی با متجاوزان به حقوق عامه برخورد کنند.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان یزد، اظهار کرد: کسب دستاوردهای دستگاه قضایی مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی است.

 

وی گفت: بنا به فرمایش حضرت علی (ع) دادستان باید استوار، محکم و مقتدر باشد و در کنار آن نرم هم باشد.

 

دادستان کل کشور افزود: پیگیری مستمر به همراه دقت بسیار و بخشش از دیگر ویژگی‌های دادستان از قول حضرت علی (ع) است.

 

منتظری مطالبه‌گری از مسئولان اجرایی را از جمله مهمترین ویژگی دادستان دانست و بیان کرد: دادستان با توجه به وظایف حساسی که قانون به عهده وی گذاشته است، از ابتدا تا پایان باید از حقوق اشخاص و مظلوم دفاع کند.

 

این مقام قضایی در ادامه حراست از حقوق عمومی را از دیگر رسالت‌های دادستان عنوان کرد و گفت: در قانون اخیر وظایف دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها در حراست از حقوق عمومی به طور شفاف مشخص و تعیین شده است.

 

وی با بیان اینکه دادستان‌ها در برابر حقوق عموم مردم مسئول هستند، گفت: متأسفانه در برخی از موارد مدیرانی که باید خودشان حامی حقوق مردم باشند در سوءاستفاده برخی از سودجوبان مشارکت می‌کنند.

 

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنتی، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و نیروی انتظامی در حراست از حقوق عمومی جامعه ضابط قوه قضائیه هستند.

 

منتظری عدم اجرای دقیق قانون را از جمله مشکلات دستگاه قضایی در برخی از امور دانست و بیان کرد: مسئولان باید بدانند که تمام عزت، جایگاه و اعتبار خودشان را در قبال رعایت و اجرای قانون دارند.

 

وی تاکید کرد: دادستان‌های سراسر کشور بدون هیچ گونه چشم پوشی باید با تمام قوا نسبت به برخورد با متخلفین و متجاوزان به حقوق عامه اقدام کنند.

 

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از دغدغه‌های قوه قضائیه است، گفت: امروز یکی از مهمترین آسیب‌های وارده به جامعه از سوی فضای مجازی وارد می‌شود.

 

منتظری ساماندهی فضای مجازی را ضروری دانست و بیان کرد: برخوردها با آسیب‎های مجازی توسط قوه قضائیه به زیرساخت‌های لازم نیاز دارد.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی به بلایی برای جوانان و جامعه ما تبدیل شده است، گفت: فضای مجازی با جذابیت‌های مختلف کودکان ما را هم در برگرفته است.

 

وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد بحران ساماندهی فضای مجازی در کشور افزود: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم هستیم که باید بیش از پیش برگزاری انتخابات سالم از نظر مجازی و غیره در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

 

این مقام قضایی با بیان اینکه دشمن در حال توطئه علیه امنیت انتخابات است، تصریح کرد: ایجاد فضایی آرام از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام است.

 

وی برخورد با مجرمان از هر حزب و گروه را مهمترین رسالت دستگاه قضایی دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی برخورد با تمام متخلفان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و به موقع نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام می‌کند.

 

دادستان کل کشور تاکید کرد: دستگاه قضایی بدون دلیل و مدرک با هیچ کس برخورد نمی‌کند و به هیچ عنوان مقام، مسئولیت و وابستگی به حزب و گروه مانع اقدام به موقع آن نمی‌شود.

 

در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان یزد که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد از زحمات «جمال قضاوتی» به عنوان دادستان پیشین استان تقدیر و «علی اکبر شمس» به عنوان دادستان جدید مرکز استان یزد معرفی شد.