ترکیه کردهای سوریه را تهدید کرد


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,کورتولموش

معاون نخست وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: آنکارا هرگونه تیراندازی مرزی از جانب نیروهای یگان‌های مدافع خلق در سوریه را تلافی خواهد کرد و در مواجهه با فعالیت‌های ضد ترکیه‌ای گروه‌های تروریستی خارجی ساکت نخواهد ماند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه پس از آن مطرح شد که نیروهای یگان‌های مدافع خلق سه شنبه شب به طرف نیروهای تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه تیراندازی کردند و توپخانه ترکیه نیز در واکنش اهداف این یگان‌ها را نابود کرد.

 

کورتولموش بار دیگر مخالفت آنکارا با اقدام آمریکا برای مسلح کردن نیروهای یگان‌های مدافع خلق را بازگو کرد و گفت: مقامات آمریکایی متوجه خواهند شد که این راه کاملا اشتباه است.

 

روزنامه ملییت ترکیه نیز نوشت، ارتش ترکیه آماده عملیات جدید زمینی در داخل خاک سوریه و مشخصا در منطقه عفرین علیه یگان‌های مدافع خلق کرد است.

 

ناصر حاج منصور، مشاور فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه به رویترز گفت: نیروهای کرد تصمیم گرفته‌اند در صورت عبور ترکیه از خطوط مشخص شده در حومه حلب با آنها مقابله کنند.

 

وی نسبت به درگیری‌های شدید و علنی با نیروهای مورد حمایت ترکیه هشدار داد و افزود،‌ این روند به ضرر تلاش‌ها برای آزادسازی رقه است.