علاء الدین بروجردی: دعوا و قهری نیست که احتیاج به آتش‌بس باشد/ بهمنی: نباید جامعه را دو قطبی و سه قطبی کنیم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بروجردی

بروجردی: دعوا و قهری وجود ندارد که نیاز به آتش بس باشد این اختلافات نظرها در محیط آزاد جمهوری اسلامی ایران طبیعی است.

 علاء الدین بروجردی ،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد فضای اختلافی که بین گروهها و احزاب مختلف در کشور وجود دارد گفت: اتحاد ملی سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و در شعارهای سالیانه رهبری هم وجود داشت و حتما باید سلایق مختلف سیاسی باید در مسائل راهبردی و در برابر دشمن ید واحده داشته باشند و اجازه ندهند دشمن سوء استفاده کند.

 

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت در گفت‌وگو با عصر ایران در مورد به کار بردن اصطلاح آتش بس از طرف برخی اصولگرایان ادامه داد: دعوا و قهری وجود ندارد که نیاز به آتش بس باشد این اختلافات نظرها در محیط آزاد جمهوری اسلامی ایران طبیعی است و بحث این است در برابر توطئه های دشمن این اختلافات را کنار بگذاریم.

 

در همین ارتباط محمود بهمنی نماینده اصول‌گرای مجلس نیز در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: این بزرگترین آسیبی است که ما بخواهیم کشور را دوقطبی و یا سه قطبی کنیم. ما در هر رفتار و گفتاری باید مصالح نظام را ببینیم .

 

رئیس کل بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد اظهار داشت: دلیلی ندارد ما برای مسائل گروهی و جناحی کشور را به چالش بکشانیم. بزرگترین خیانت به کشور این است که ما به این اختلافات دامن بزنیم و کشور را چندقطبی کنیم.

 

بهمنی تصریح کرد: البته دولت نیز باید در این زمینه مراقب باشد و نباید فکر کند که تمام کسانی که قرار است استفاده کند حتما باید طرفدارش باشند ،وقتی از همه افراد استفاده شود همین افراد از دولت طرفداری خواهند کرد چراکه کسی که با دولتی کار می کند نمی تواند با آن دولت مخالفت کند.اینکه ما همه را کنار بگذاریم و از یک گروه خاصی حمایت کنیم اشتباه است.

 

وی تاکید کرد:در کشور باید قهری باشد که آشتی صورت گیرد وقتی بین گروه‌ها وافراد قهری نیست پس نیازی به آشتی نیز نیست و نباید اسم این اختلاف نظر و سلیقه ها را قهر گذاشت .

 

بهمنی تاکید کرد:دود این اختلافات به چشم همه خواهد رفت و ما نیاز به یک کشور یکپارچه داریم .

 

رئیس کل بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد بیان کرد:ما در کشورمان خوشبختانه مشکل ذخایر و منابع نداریم. نقدینگی ما 435هزار میلیارد بوده است و امسال هزار و 295 هزار میلیارد شده است که باید بررسی شود این نقدینگی کجاست .

 

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما امروز در کشور بحران مدیریت است. هرکسی جای خودش ننشسته است. الان خیلی از افراد آماده هستند که به صورت رایگان طرحها و پروژه ها یشان را در اختیار دولت قرار دهند و فقط باید دولت از آنها استفاده کند.