نخستین فینالیست امشب مشخص می‌شود؛ یوونتوس یا موناکو؟


اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان

دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان با بازی یوونتوس و موناکو در تورین آغاز و چهره نخستین تیم راه یافته به این مرحله مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و در اولین گام یوونتوس که در بازی رفت توانست با دو گل در زمین موناکو به برتری برسد، برای حفظ این نتیجه باید در خانه ۹۰ دقیقه برابر تیم فرانسوی به میدان برود. 

 

یوونتوس صدرنشین لیگ ایتالیا و فینالیست جام حذفی در این کشور، در آستانه یک افتخار تاریخی و کسب سه‌گانه است. افتخاری که پیش از این فقط یک تیم ایتالیایی آن هم اینتر توانسته است به آن دست یابد. نمایش خوب شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در بازی رفت، هواداران این تیم را به کسب این افتخار امیدوار کرده است. 

 

با این حال دو تیم در یک جنبه حداقل شبیه به هم هستند و آن‌هم قهرمانی در لیگ‌های داخلی است. موناکو در صدر جدول لیگ فرانسه است و یوونتوس نیز توانسته در لیگ ایتالیا در صدر قرار بگیرد. تنها چند هفته تا قهرمانی این دو تیم در لیگ‌های داخلی‌شان باقی مانده است. یوونتوس در هشت دیدار از ۱۰ دیدار خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کرده است. به نظر می‌رسد گل زدن به جانلوییجی بوفون دشوارتر از گذشته شده است. 

 

نماینده شایسته فوتبال ایتالیا که این هفته در داربی تورین برابر تورینو به تساوی رضایت داد، هفت امتیاز با تیم رم فاصله دارد. در طرف مقابل، موناکو بعد از شکست برابر یوونتوس، در لیگ فرانسه عملکرد خوبی داشت و توانست با برتری برابر نانسی، همچنان در صدر جدول رده بندی لیگ فوتبال فرانسه قرار داشته باشد. دو گل از گونسالو ایگواین، مهاجم آرژانتینی یوونتوس در دیدار برابر موناکو باعث شد تا خیال آلگری و تیمش برای صعود به مرحله بعد تا حد زیادی راحت باشد. 

 

دو برد و سه مساوی، نتیجه عملکرد یوونتوس در پنج بازی اخیر خود در رقابت‌های لیگ و لیگ قهرمانان اروپا بوده است. در طرف مقابل موناکو به سه برد و دو باخت در پنج دیدار خود رسیده است. سه برد برای یوونتوس و یک برد برای موناکو در بازی‌های رو در رو به دست آمده است.

 

یوونتوس دو سال قبل نیز به فینال لیگ قهرمانان راه یافت و برابر بارسلونا شکست خورد. این تیم در فصل جاری می‌تواند آخرین فرصت‌ برای بازیکنی چون بوفون باشد که جای یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در ویترین افتخاراتش خالی است. یووه در ۲۴ دیدار اخیر خود تنها یک شکست داشته است و در ۱۸ دیدار خود به برتری رسیده است.

 

موناکو تیمی است که خط حمله قدرتمندی دارد. به نظر می‌رسد بیانکونری این توانایی را دارد که بتواند حتی این نتیجه را برگرداند. سرآمد مهاجمان موناکو، کیلیان ام‌باپه است که مشتریان زیادی دارد. موناکو در این فصل در ۲۷ بازی خود، توانسته است سه گل یا بیشتر به ثمر برساند و همین قدرت خط آتش این تیم را نشان می‌دهد.

 

همچنین سامی خدیرا که در بازی رفت محروم بود، در این دیدار می‌تواند تیمش را همراهی کند. 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان

خط دفاع مستحکم یوونتوس در لیگ قهرمانان

غایبین و آسیب دیده‌ها

جبرئیل سیدیبه و تیمو باکایوکو به دلیل آسیب دیدگی ممکن است این دیدار حساس را از دست بدهند و هنوز سران موناکو نیز درباره حضور این دو بازیکن خبری منتشر نکردند. در طرف مقابل مارکو پیاکا هنوز مصدوم است و در این دیدار نمی‌تواند تیمش را همراهی کند ولی یوونتوس مشکل خاصی برای این دیدار ندارد.

 

قضاوت این دیدار بر عهده بیورون کوئیپرس، داور هلندی خواهد بود.