لاوروف: حضور ایران در فرایند حل بحران سوریه ضروری است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد:‌حل بحران سوریه نیازمند مشارکت ایران در این فرایند است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت که حضور ایران در فرایند حل بحران سوریه ضروری است.

 

لاوروف ادامه داد: حل مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا نیازمند بازیگران خارجی است که در منطقه دارای نفوذ هستند. به طور گسترده‌تر باید بگویم که این مساله به ایران و آنچه باید در حل بحران سوریه انجام شود باز می‌گردد.

 

وی تصریح کرد: گروه بین‌الملل حمایت از سوریه روی اصول فراگیر بودن و اساس حضور بازیگران خارجی متمرکز است و ایران هسته مرکزی این گروه است.

 

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مذاکرات سه جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه گفت:‌ فرایند آستانه نیز مبتنی بر اصول فراگیر بودن و جامعیت است به ویژه اینکه روسیه، ایران و ترکیه بر سر یک ابتکار عمل بر روی گفت‌وگو مستقیم درون سوریه‌ای با حضور دولت و گروه‌های مخالف مسلح به توافق دست یافتند.

 

وی افزود:‌ این واقعیت که چارچوب آستانه و تصمیم برقراری آتش بس اواخر سال گذشته با حضور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تائید قرار گرفت، نشان‌دهنده نگاه جامعه بین‌الملل به این وضعیت است.

 

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اوایل هفته جاری در سفر خود به عربستان ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه خوانده و از کشورها خواسته بود ایران را منزوی کنند.