پای داماد ترامپ هم به تحقیقات مربوط به ارتباط با روسیه باز شد


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در راستای تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هدف تحقیق است.

 به گزارش ایسنا، مقام های آمریکایی به شبکه ان.بی.سی گفته‌اند که بازرسان باور دارند جارد کوشنر ۳۶ ساله، اطلاعات قابل توجهی در ارتباط با این موضوع دارد.

 

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف ابی آی) که بخشی از وزارت دادگستری است مشغول تحقیق درباره ارتباطات میان کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است. ترامپ هرگونه تبانی میان کمپین خود و روسیه را تکذیب کرده است.

 

مقام های آمریکایی که از آنها نام برده نشده گفتند که توجه بازرسان به کوشنر به معنی سوءظنی دایر بر ارتکاب تخلف از سوی او یا طرح اتهام علیه او نیست.

 

روزنامه واشنگتن پست چند روز پیش گزارش داده بود که یک مقام ارشد کاخ سفید که به رئیس جمهور نزدیک است مورد توجه این تحقیقات قرار گرفته است هرچند از کوشنر نام نبرده بود.

 

به نوشته واشنگتن پست، مجریان این تحقیقات بر یک رشته ملاقات ها تمرکز دارند که کوشنر و یکی از مشاوران بانفوذ کاخ سفید داشتند.

 

جیمی گورلیک از وکلای کوشنر به این روزنامه گفته است: کوشنر قبلا داوطلب شده بود اطلاعاتش درباره این ملاقات‌ها را در اختیار کنگره بگذارد. اگر در رابطه با هر تحقیق دیگری با او تماس گرفته شود چنین خواهد کرد.

 

بنا به این گزارش، کوشنر اوایل ماه دسامبر در نیویورک با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، دیدار کرد و بعد معاونش را بار دیگر به دیدار او فرستاد.

 

به گزارش بی بی سی، مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، که او هم هدف تحقیقات است در این ملاقات اوایل دسامبر شرکت داشت.

 

وزارت دادگستری آمریکا ۱۸ مه یک دادستان ویژه را برای هدایت تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ منصوب کرد.

 

رسوایی مربوط به احتمال نفوذ روسیه در کمپین ترامپ از زمانی که او جیمز کومی، مدیر اف.بی.آی، را اخراج کرد بیش از پیش بالا گرفته است.