کمربند 39 هزار هکتاری سبز تهران کجاست؟


اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,کمربند تهران

در نخستین مناظره 6کاندیدای ریاست‌جمهوری مطالبی گفته شد که هر چند برای افزایش آگاهی‌های همگانی بسیار مفید بودند ولی مواردی نیز گفته شد که با واقعیت‌ها هم‌خوانی ندارد. یکی از کاندیداها در مورد میزان تحصیلات خود و حتی نام دانشگاهی که در آن درس خوانده بود صحبت می‌کرد. البته این مطلب را بارها گفته‌اند و ثابت شده است که هیچ رابطه‌ای بین سطح تحصیلات و بینش وجود ندارد.

 

دیگری به آن یکی می‌گفت چرا نگفتید از خانواده شهید هستید البته از خانواده شهید بودن یک امتیاز است که بیشتر معنوی است. در مورد ادعاهای بدون برنامه تعدادی از نامزدها سخنان بسیاری گفته می‌شود به طوریکه حتی رسانه‌های خارجی هم اینگونه ادعاها را با چاشنی طنز به مخاطبین خود منتقل می‌کنند که بیشتر این موارد به ادعای مربوطه به ایجاد پنج میلیون شغل است. سوای این موارد نکته‌ای که دور از توجه بینندگان نماند ادعای شهردار تهران مبنی بر ایجاد 39 هزار هکتار کمربند سبز در اطراف پایتخت بود البته اقدام‌های سازنده ایشان به عنوان شهردار پایتخت در زمینه فعالیت‌های عمرانی را هیچ فرد منصفی نمی‌تواند نادیده بگیرد.

 

روزانه صدها هزار نفر از تونل توحید و تونل نیایش عبور می‌کنند و فضای سبز دل انگیز اطراف بزرگراه‌های تهران را می‌بینند و تحسین می‌کنند ولی ادعای شهردار مبنی بر ایجاد 39 هزار هکتار کمربند سبز در پایتخت را نمی‌بینند احتمالاً جناب قالیباف هم جوگیر انتخابات ریاست‌جمهوری شدند و در ادامه ادعای خود مبنی بر ایجاد 5/2 برابر کردن درآمد سرانه و... میدان را مناسب دانستند که چنین ادعایی بکنند. حال اینکه این 39 هزار هکتار کجا هست؟ این را مردم باید بروند و پیدا کنند؟ آنچه از جنگل کاری‌های پیرامون تهران مشاهده می‌شود و حتی از هواپیما و یا اینترنت قابل دیدن هستند آن چیزی نیست که در زمان ایشان به وجود آمده باشد. البته ایشان ممکن است که اشتباه هم نگفته باشد یعنی برابر با 39 هزار هکتار کمربند سبز در تهران درخت کاشته شده است ولی اینکه این درخت‌کاری‌ها به ایجاد کمربند سبز انجامیده باشد مشاهدات عینی چنین چیزی را تایید نمی‌کند اگر تهران دارای 39 هزار هکتار کمربند سبز است باید دیده شود.

 

در غرب پایتخت جز جنگل چیتگر چیزی نیست. در شرق تهران هم جنگل کاری‌های سرخ حصار و لویزان وجود دارد که آن هم مربوط به چند دهه پیش است. ولی این نکات شاید تا اینجا آن چنان اهمیتی نداشته باشد ولی عدم واکنش 5 نامزد دیگر ریاست‌جمهوری و سکوت مطلق آنان جای پرسش فراوان دارد، گویی تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از این نگران بودند که اگر در مورد درست یا نادرست بودن آمار ارائه شده توسط شهردار پایتخت مطلبی بگویند او نیز آنها را مورد پرسش‌های مشابهقرار خواهد داد و اینجاست که پی می‌بریم که آنچه در این جمعه بازار فراموش شده حق دانستن مردم است.

 

 

 اخبار اجتماعی  -  آفتاب  یزد