ترامپ، رویکردهای جدید دولت آمریکا در قبال کوبا را اعلام می کند


اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, ترامپ

ترامپ قصد دارد روز جمعه آینده در میامی سیاست جدید دولتش را در قبال کوبا که در زمان رقابت های انتخاباتی وعده داده بود، اعلام کند. 

به گزارش ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به میامی که محل زندگی جمعیتی بزرگ و متنفذ از کوبایی-آمریکایی ها است سفر می کند تا بخش مهم تلاش های اوباما برای عادی سازی روابط با کوبا را خنثی کند.

 

به نوشته تارنمای فاکس نیوز، در حالی که هنوز جزئیات سیاست ترامپ مشخص نیست، یک مقام دولتی ایالات متحده گفته است ترامپ قصد دارد از رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا بخواهد آزادی سیاسی بیشتری داده و فعالان دموکراسی خواه را که در زندان های کوبا هستند آزاد کند.

 

فاکس نیوز همچنین نوشت: انتظار می رود ترامپ بخش هایی از اقدامات باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جهت عادی سازی روابط با کوبا را خنثی کند. این اقدامات شامل گشایش سفارت خانه ها و تسهیل در پرواز میان دو کشور است.

 

برخی از اقدامات دیگر در سیاست دولت ترامپ در این زمینه، شامل محدودیت هایی در سفر از آمریکا به کوبا و معامله شرکت هایی آمریکایی با شرکت های این کشور خواهد بود.

 

این خبر در حالی منتشر می شود که تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا، روز جمعه با ارسال نامه ای به ترامپ از ‏وی خواستند از تجدیدنظر در روابط با کوبا خودداری کرده و مسیر دولت پیشین آمریکا را در عادی سازی روابط اقتصادی و ‏دیپلماتیک با هاوانا ادامه دهد.‏

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که در سیاست اوباما در قبال بازسازی روابط با کوبا ‏تجدیدنظر کند.‏

 

وی گفته بود که به دنبال امضای توافق جدیدی خواهد بود که برای کوبایی‌ها، آمریکایی-کوبایی‌ها و دولت واشنگتن بهتر باشد‎.‎

 

به دنبال انقلاب 1959، روابط کوبا و آمریکا قطع شد.‏ اوباما و رائول کاسترو در دسامبر 2014 گرمی روابط دو کشور را اعلام کردند و از آن زمان واشنگتن و هاونا گام های ناباورانه ‏ای را برای ترمیم مناسبات خود پس از یک قرن برداشتند‎.

 

اوباما ضمن دیدار از کوبا بخش هایی از تحریم های اعمال شده علیه این کشور از سال 1962 را کاهش داد.‏

 

همچنین پروازها بین دو کشور از سرگرفته شد و کشتی های تفریحی اکنون می توانند بین میامی و هاوانا رفت و آمد کنند‎.