گـروگانگیری دو میلیـاردی رنگ خون گرفت


آدم ربایان، مرد ثروتمند گراشی را دزدیده او را به قتل رسانده و جسدش را در بیابان رها کردند.

 «خبرجنوب» نوشت: چندی قبل مردی با پلیس گراش تماس گرفت و از ربوده شدن پدرش که پیرمردی ثروتمند بود، خبر داد. این مرد مدعی شد: عصر دیروز پدرم برای خرید از خانه خارج شد و چند ساعت بعد، مرد ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت که او را ربوده است. ابتدا حرفهای این مرد را باور نکردم اما وقتی او گوشی تلفنش را به پدرم داد و صدای او را شنیدم، فهمیدم که پدرم در دام آدمربایان اسیر شده است.

 

وی ادامه داد: مرد ناشناس تهدیدم کرد که اگر پلیس را در جریان ماجرا قرار دهم، او را خواهد کشت و گفت که 48 ساعت وقت دارم تا برای آزادیاش دو میلیارد تومان تهیه و به آنها پرداخت کنم در غیراین صورت دیگر پدرم را نخواهم دید.

 

بعد از این تماس، از آنجایی که تصور میکردم دوست پدرم شاید از سرنوشت او خبر دارد، راهی خانه آنها شدم اما وي مدعی شد که قرار بوده با پدرم برای خرید به بازار بروند اما در بین راه او با گفتن این جمله که کاری برایش پیش آمده، از وی خداحافظی کرده و رفته است. بعد از آن هم دیگر او را ندیده و نمیداند که چه بلایی سرش آمده است.

 

بعد از اظهارات این مرد، ماموران که بهترین راه حل این معما را تمرکز روی تماسهای آدمربایان میدیدند به انتظار نشستند تا شاید در تماسهای بعدی، به سرنخی از متهمان دست پیدا کنند.

 

حدود چند روز از ربوده شدن مرد ثروتمند گراشی گذشته بود و هنوز خبری از آدمربایان نبود.با توجه به اعلام این شکایت ماموران کلانتری تحقیقات اولیه را انجام و سپس پرونده به پلیس آگاهی ارسال شد. با توجه به حساسیت موضوع با دستورات قضایی صادره اکیپ ویژه ای از ماموران زبده پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا در خصوص شناسایی مخفیگاه آدم ربایان و آزادی گروگان اقدام کنند.

 

در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت گروگانگیران مجددا با خانواده فرد ربوده شده تماس و ضمن تهدید آنها مبلغ درخواستی را بار دیگر دو میلیارد تومان اعلام کردند. با توجه به حرفه ای بودن گروگانگیران و پیچیدگی اقدامات آنها ، اقدامات مامورین پلیس آگاهی که به صورت شبانه روزی تحقیقات پرونده را انجام می دادند با بن بست مواجه شد تا اینکه با خانواده فرد ربوده شده برای دریافت پول و آزادی گروگان قرار گذاشتند و با وجودی که پسر فرد ربوده شده در محل قرار حاضر شده بود اما به خاطر ترس از گرفتار شدن در محاصره مامورین یکی از گروگانگیران که در بالای کوه مراقب بود در محل قرار حاضر نشد و طی تماس تلفنی به شدت خانواده فرد ربوده شده را تهدید کرد.

 

تحقیقات گسترده پلیس در خصوص شناسایی این آدم ربایان همچنان ادامه داشت تا اینکه ماموران باخبر شدند جسد پیرمردی در بیابان های گراش پیدا شده است با اعلام این گزارش ماموران به محل عزیمت کرده و جسد مردی را در حالی که درون خودرواش بود کشف کردند. با بررسی دقیق صحنه به دستور بازپرس جسد این مرد برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی انتقال یافت. در ادامه ماموران به پرونده های مفقودی پرداخته و پی بردند که این جسد مربوط به مرد ثروتمند است که به قتل رسیده است.

 

سرنخي از آدم ربایان

با توجه به قتل این مرد مسیر تحقیقات ماموران وارد مرحله بعد و فصل تازه ای در این پرونده گشوده شد. در بازرسی از خودرو یک نامه کشف شد که بر روی آن مبلغ دو میلیارد تومان نوشته شده بود.

 

كارآگاهان جنايي كه تحقيقات گستردهاي را براي رديابي آدم ربایان شروع كرده بودند با کاغذی که به دست آمده بود توانستند یک نفر را شناسايي كنند. تيمي از كارآگاهان راهي مخفیگاه این مرد شده و با همكاري پليس اين استان موفق شدند اطلاعات بيشتري از گروگانگير بهدست آورده و مخفيگاه وی را شناسايي كنند. به اين ترتيب اين محل محاصره شد و در يك عمليات ضربتي متهم دستگیر شد. در حال حاضر تحقیقات پیرامون افشای راز سر به مهر این ماجرا و اینکه آیا کسی با او همدست بوده یا خیر ادامه دارد.