پیروزی والیبالیست‌های ایران برابر لهستان بی‌دفاع


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,والیبال

با گذشت یک سال از بازی برتری ایران و لهستان در انتخابی المپیک، ملی‌پوشان ایران بدون کاپیتان خود بار دیگر توانستند این تیم را شکست بدهند.

با گذشت یک سال از بازی برتری ایران و لهستان در انتخابی المپیک، ملی‌پوشان ایران بدون کاپیتان خود بار دیگر توانستند این تیم را شکست بدهند.

 

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در هفته اول لیگ جهانی ۲۰۱۷ به مصاف لهستان رفت.

 

لهستان برخلاف ایران که تمام بازی‌های خود را با شکست پشت سر گذاشته، در دو بازی آخر خود پیروز شده است.

 

آخرین دیدار ایران و لهستان قبل از آغاز لیگ جهانی و در یک دیدار تدارکاتی بود که لهستان با نتیجه ۳ بر صفر برابر ایران پیروز شد اما آخرین بازی رسمی دو تیم در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که در یک بازی پرحاشیه و جنجالی ایران ۳ بر ۲ پیروز شد.

 

نکته جالب این دیدار این است که ۱۵ خرداد سال گذشته تیم ملی ایران با برتری برابر لهستان جواز حضور در المپیک را کسب کرد و یک سال بعد از آن بازی باردیگر دو تیم در لیگ جهانی به مصاف هم می روند.

 

ایران و لهستان در لیگ جهانی هم ۸ بار به مصاف هم رفتند که لهستان ۵ و ایران ۳ برد را کسب کرده است.

 

فردیناندو دجورجی که به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال لهستان انتخاب شده است، پیش از این کاندیدای سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران هم بود اما او ترجیح داد روی نیمکت عقاب‌ها بنشیند.

 

سعید معروف کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال به دلیل بیماری بازی برابر لهستان را از دست داد.

 

ماچیه موزای، داوید کونارسکی، بارتوش کورک، کارول کلوش، بارتلومیه لیمناسکی، دامیان وویتاشک، فابیان درژیزگا، گژگورژ لوماش، میخال کوبیاک، الکساندر سیلوکا، یاکوب کوچانوفسکی، پاول زاتورسکی، رافال بوشِک ومتئوش بینیک بازیکنان تیم ملی لهستان در این رقابت‌ها هستند.

 

سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمد جواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در لیگ جهانی همراهی می کنند.

 

ست اول ۲۵-۱۸ لهستان 

فرهاد سال افزون، سامان فائزی، مسعود غلامی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، امیر غفور، مرندی (برای دریافت) و حیدری (برای توپ گیری) بازی را برای ایران آغاز کردند. فائزی و میرزاجانپور به جای غلامی و قائمی و سال افزون به اجبار به جای معروف در ترکیب اصلی قرار گرفتند.

 

اولین امتیاز این بازی را لهستانی ها از روی دریافت ناقص تیم ملی ایران به دست آورد و در ادامه سفید پوشان لهستان سه امتیاز دیگر گرفتند و بازی ۴ بر یک شد.

 

بازیکنان ایران در دیدار برابر لهستان هم روی توپ گیری ها هماهنگ نبودند. همین باعث برتری ۱۱-۷ لهستان برابر ایران شد.

 

توپ کوبیاک با برخورد به دستان میرزاجانپور در زمین ایران جای گرفت تا لهستان ۱۶-۱۰ پیش بیفتد.

 

خطای دو ضرب مرندی بازی را ۲۲-۱۴ به نفع لهستان کرد.

 

ادامه ناهماهنگی بازیکنان ایران باعث شد ست اول این دیدار با برتری ۲۵-۱۸ لهستان به پایان برسد.

 

در ست اول ایران یک و لهستان ۲ امتیاز را از دفاع روی تور به دست آوردند. تعداد خطاهای ایران هم در این ست ۷ و برای لهستان ۵ بود.

 

ست دوم ۲۵-۲۳ ایران 

نکته عجیب در آغاز ست ذوم این دیدار برخورد دست سامان فائزی به چشم میرزاجانپور بود که باعث خونریزی چشم این بازیکن شد.

 

در ست دوم ایران کمی بهتر بود و توانست ۶ بر ۵ از لهستان پیش بیفتد. بیرون رفتن توپ امیر غفور باعث شد این بار لهستانی ها از ایران پیش بیفتند.

 

حضور اجباری معنوی نژاد به جای میرزاجانپور در ست دوم باعث شد روند اسپک های ایران بهتر شود و این بازیکن جوان تاثیر خوبی روی روند امتیاز گیری ایران داشت.

 

در ادامه و در حالی که لهستان ۱۷ بر ۱۵ پیش بود بازیکنان ایران رفته رفته امتیازهای عقب افتاده را جبران کردند تا در امتیاز ۲۱ با لهستان به تساوی رسیدند.

 

سرویس خوب معنوی نژاد با دریافت خوبی از سوی لهستانی مواجه نشد و ایران ۲۲-۲۱ پیش افتاد تا دجورجی درخواست وقت استراحت کند.

 

در امتیازهای پایانی نظری افشار ۳۳ ساله به جای مسعود غلامی به زمین آمد و تیم ملی از روی سرویس همین بازیکن ۲۳ بر ۲۱ از حریف پیش افتاد.

 

سرویس کونارسکی که تا در این بازی به بیرون رفت تا این ست ۲۵-۲۳ به سود ایران به پایان برسد.

 

تا پایان ست دوم کونارسکی ۱۲ امتیاز برای لهستان و غفور ۱۱ امتیاز برای ایران کسب کردند.

 

ست سوم ۲۵-۲۳ ایران 

ست سوم این دیدار با برتری جزیی لهستان آغاز شد و این تیم موفق شد ۶ بر ۴ از ایران پیش بیفتد.

 

تا اواسط ست سوم ایران تنها دو امتیاز آن هم توسط غفور و عبادی پور از دفاع روی تور به دست آورده بود.

 

سرویس کونارسکی به تور برخورد کرد تا اختلاف امتیاز دو تیم کم شود بازی ۱۱-۱۰ به نفع لهستان باشد.

 

دفاع عبادی پور و غلامی در برابر بوژک باعث شد ایران سومین امتیاز خود را از دفاع روی تور به دست بیاورد. عبادی پور بار دیگر دریژزگا را دفاع کرد تا بازی به تساوی ۱۳-۱۳ برسد.

 

دفاع زاتورسکی و کلوش برابر مسعود غلامی اختلاف دو تیم را به ۳ امتیاز رساند و بازی ۱۷-۱۴ شد. دفاع معنوی نژاد برابر کوبیاک و سرویس عبادی پور باعث شد باردیگر بازی در امتیاز ۱۷ به تساوی برسد.

 

در ست سوم آمار دفاع و البته هماهنگی بازیکنان ایران بهتر از دو ست قبل شد.

 

رضا قرا هم که برای ایران به میدان آمده بود امتیاز مستقیم سرویس گرفت و بازی ۲۰-۱۸ به نفع ایران شد.

 

اسپک خوب امیر غفور هم باعث شد بازی در ست سوم ۲۳-۲۱ شود. در نهایت همین بازیکن امتیاز ۲۵ را برای ایران گرفت تا تیم ملی ۲۵-۲۳ برنده ست سوم باشد.

 

بردن دو ست از لهستان باعث شد ایران اولین امتیاز خود را در لیگ جهانی ۲۰۷ کسب کند.

 

تغییرات اجباری در تیم ملی والیبال ایران در این بازی رخ داد و بازیکنانی چون معنوی نژاد، فائزی، سال افزون و قرا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و نسبت به دیگران بازیکنان که جزو نفرات اصلی هستند و در بازی های گذشته حضور داشتند نمایش بهتری ارائه دادند.

 

ست چهارم ۲۵-۲۲ ایران 

در ست چهارم هم شاگردان کولاکوویچ بازی خوبی را ارائه دادند و در توپ گیری  ها عملکرد خوبی داشتند و توانستند ۶ بر ۲ از لهستان تیم بدون شکست این رقابت ها پیش بیفتند.

 

تیم ملی بازهم از خط سرویس از لهستان امتیاز سرویس گرفت و دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند.

 

عبادی پور روی پاس سال افزون امتیاز ۱۵ را برای ایران کسب کرد و ایران ۱۵-۹ پیش افتاد. سال افزون در این بازی عملکرد خوبی داشت و این در حالی بود که قبل از این دیدار هیچ کس فکر نمی کرد ایران در غیاب کاپیتان و پاسور اصلی خود در این دیدار حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

عبادی پور تا اواسط ست چهارم سه امتیاز مستقیم سرویس را برای ایران کسب کرد. در دفاع و دریافت ها هم بازیکنان ایران عملکرد خوبی داشتند که نسبت به دو بازی گذشته پیشرفت داشت.

 

حمایت خوب بازیکنان ایران از یکدیگر باعث شد ایران ۲۰-۱۷ در ست چهارم پیش بیفتد و این تیم در استانه پیروزی در این ست و این بازی باشد.

 

معنوی نژاد ستاره این بازی ایران موفق شد امتیاز ۲۲ را برای ایران به دست بیاورد.

 

کورک ستاره لهستانی ها در انتهای ست چهارم به بازی آمد تا این تیم را در حمله کمک کند.

در نهایت این بازی زیبا و کم نقص از بازیکنان ذخیره ایران با نتیجه ۲۵-۲۲ در ست چهارم به پایان رسید تا ایران در مجموع برنده بازی باشد.

 

با برتری ایران در این ست این بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید تا لهستان اولین شکستش را بعد از پیروزی برابر قهرمان و نایب قهرمان المپیک متحمل شود.ُ

 

این اولین پیروزی رسمی تیم ملی ایران با کولاکوویچ بود.

 

امیر خوش خبر به عنوان سرپرست، ایگور کولاکوویچ (سرمربی) پیمان اکبری (مربی) دراگان کوبیلسکی و سعید رضایی (کمک مربیان)، دکتر سیامک افروزی (پزشک) دانیل میسیچ (مربی بدنساز)، نوید مشجری (آنالیزور)، علیرضا پیشیاره (ماساژور) نیز کادر فنی تیم ملی والیبال ایران را تشکیل می دهند.

 

تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی که از ۱۹ خرداد آغاز می شود میزبان تیم های صربستان، آرژانتین و بلژیک است.