برخی نمایندگان از قالیباف حکم مشاور گرفته‌اند/ شهردار تهران از پاسخگویی طفره رفت/ هیچ‌کس از مردم عذرخواهی نکرد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جعفرزاده ایمن‌آبادی

نائب رییس فراکسیون مستقلین رفتار برخی نمایندگان اصولگرا در حین گزارش قالیباف درباره ساختمان پلاسکو را تعجب‌برانگیز خواند و گفت :برخی از این نمایندگان، حکم مشاور شهرداری تهران را دارند که این اتفاق نگران کننده است.

 غلاملی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا با انتقاد از نحوه ارائه گزارش حادثه پلاسکو از سوی شهردار تهران گفت: گزارش‌های ضدونقیضی در صحن مجلس مطرح شد و باید مشخص شود کدام گزارش صحیح بوده است.

 

او با انتقاد از نحوه برخورد برخی از اصولگرایان با حادثه پلاسکو گفت: رفتار بعضی از اصولگرایان بسیار نادرست و سوال برانگیز و جناحی بود. آنها باید به عنوان نماینده مجلس، مدافع مردم باشند اما متاسفانه به دنبال مسائل جناحی رفتند.

 

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این بود که شنیدم برخی از این نمایندگان، حکم مشاور شهرداری تهران را دارند که این اتفاق نگران کننده است و باید این مسئله بررسی و درصورت اثبات با آن برخورد شود.

 

او در واکنش به این که اکثر این نمایندگان از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی هستند، گفت: باید این مسئله را بررسی کنیم.

 

او گفت: نکته بدتر تناقض میان این دو گفتار بود. درحالی که وزیر کشور می‌گفت آتش نشانی دیر آمده، شهردار ادعای دیگری داشت.

 

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: مهمترین مسئله این بود که هیچ‌کس از مردم عذرخواهی نکرد. مردم در جریان این حادثه به شدت افسرده شدند و در نهایت نیز پاسخی نگرفتند.

 

او در پاسخ به پرسشی درباره علت و انگیزه رفتارهای دوگانه اصولگرایان مجلس با حادثه تصادف قطار که به طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی انجامید و حادثه پلاسکو که منجر به حمایت آن ها از شهردار تهران شد، گفت: مردم بهترین قاضی هستند و به خوبی متوجه انگیزه‌های این افراد می شوند. این رفتار دوگانه به هیچ عنوان به صلاح نظام و مملکت نیست.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به چه علت در صحن مجلس آقای قالیباف را دروغگو خطاب کردید، گفت: وزیر کشور در گزارش خود از آتش نشانی گلایه کرد و گفت که آتش نشانی دیر آمده، و هنگامی که به محل رسیده، ابزار نداشته و به این دلیل بازگشته و بعد از یک ربع دوباره خود را به محل حادثه رسانده است. این درحالی بود که آقای قالیباف مدعی شد آتش نشانی دقیقا دو دقیقه و چند ثانیه خود را رسانده و زمان حضور آتش نشانی را با دقت صدم درصد بیان کرد و حال سوال من این است که کدامیک دروغ می گویند؟!

 

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین در جمع خبرنگاران گفت: یک گزارش محلی و ابتدایی ارائه شد و مهمتر این بود که شهردار حتی یک بار از مردم عذرخواهی نکرد. ما به هیچ وجه متوجه گزارش شهرداری نشدیم. قالیباف امروز حرف های ضد و نقیض زد و از پاسخگویی طفره رفت. برای نمایندگان فیلم پخش کرد و این درحالی است که ما فیلم هایی به مراتب بهتر از این داریم و درنهایت هیچ توضیح دقیقی ارائه نداد.

 

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت: متاسفانه امروز شنیدم که برخی نمایندگان از شهرداری  به عنوان مشاور حکم دارند که درصورت حقانیت این مسئله باید با ان برخوزد شود. قطعا این موضوع را بررسی خواهم کرد چراکه درست نیست کسی که نماینده مردم است، از شهرداری به عنوان مشاور حکم بگیرد و این کاری زشت و سخیف است.