وزیر دفاع عراق: هدف سفرم به ایران تحکیم روابط بین دو کشور است


اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی, ایران و عراق

وزیر دفاع عراق که به ایران سفر کرده است در گفت‌وگو با یک رسانه عربی، گفت: هدف از سفر به ایران تحکیم روابط بین دو کشور و ساخت آینده‌ای روشن است.

به گزارش ایسنا، عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق که روز شنبه به ایران سفر کرد در گفت‌وگو با خبرگزاری الناظر، گفت: هدف از سفر به ایران تحکیم روابط بین دو کشور است زیرا آینده ملت‌ها مهم‌تر از گذشته آن است و ما با استفاده از گذشته روشن آینده‌ای روشن‌تر و انسانی‌تر بنا می‌سازیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت عراقی‌ها تاثیر زیادی در پیروزی بر گروهک تروریستی داعش داشت، گفت: در دیدار با مقامات ایرانی درباره امنیت و ثبات منطقه گفت‌وگو کردیم.

 

الحیالی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران از نقش ارتش عراق، پلیس فدرال، نیروهای پیشمرگه، الحشد الشعبی و سازمان مبارزه با تروریسم در بیرون راندن دولت شر (داعش) از موصل تمجید کرد.

 

به گزارش ایسنا، عرفان محمود الحیالی وزیر دفاع عراق به دعوت رسمی وزیر دفاع کشورمان روز شنبه در صدر یک هیات دفاعی وارد تهران شد و پس از دیدار با حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات بلندپایه سیاسی ـ دفاعی یادداشت تفاهم همکاری دفاعی میان ایران و عراق امضا کرد.