تقدیر تئاتری‌ها از همپاهای استاد شجریان در پردیس چارسو


اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی  ,متاستاز

فیلم-تئاتر "متاستاز" به کارگردانی علی‌اصغر دشتی در روز جهانی همپا در پردیس چارسو روی پرده رفت و از طرف عوامل نمایش به هم‌پاهای استاد محمدرضا شجریان تقدیم شد.

به گزارش هنرآنلاین: پروژه نمایشی "متاستاز" به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر دشتی سال گذشته با اجرا در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد و در ادامه به موفقیت بسیاری رسید. این پروژه به مقابله با متاستاز می‌پردازد که به معنای گسترش سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر است.

 

روز شنبه 30 بهمن در قالب برنامه‌های سالانه کمپین "علیه متاستاز"، برنامه ویژه‌ای در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد که در آن فیلم-تئاتر "متاستاز" به کارگردانی علی‌اصغر دشتی در حضور عوامل نمایش و مهمانانی ویژه به اکران درآمد.

 

پس از اتمام اکران این فیلم-تئاتر، اصغر دشتی توضیحاتی را در خصوص اصطلاح "همپا" ارائه کرد. همپا به کسی گفته می‌شود که در طول درمان یک بیمار، همراه دائمی اوست. هر فردی که گرفتار در یک بیماری سخت چون سرطان است، حتماً از وجود یک همپا در کنار خودش بهره می‌برد. فیلم-تئاتر "متاستاز" نیز به مسئله همپاهای بیماران می‌پردازد و مسئله آن خود بیماران مبتلا به بیماری‌های سخت نیست. پروژه متاستاز نتیجه ورک‌شاپی است که بر پایه بدن و با رویکرد عواطف معاصر کار خود را شروع کرد و در طول تمرینات به تدریج موضوعی که دغدغه مشترک دو نفر از اعضای گروه بود، سمت و سوی آن را مشخص کرد.

 

در ادامه این برنامه، ویدئویی 4،5 دقیقه‌ای با حضور برخی از همپاهای واقعی در پردیس سینمایی چارسو پخش شد که در آن همپاها از تجربه خود در روزهای درمان بیمار‌شان سخن گفتند.

 

در پایان نیز اصغر دشتی برنامه ویژه روز همپا و اکران فیلم-تئاتر "متاستاز" را به همپاهای استاد محمدرضا شجریان تقدیم کرد. این برنامه در حالی‌ به همسر، فرزندان و نوه‌ استاد شجریان تقدیم شد که هیچ یک از آنها در پردیس چارسو حضور نداشتند.

 

اکران فیلم-تئاتر "متاستاز" در قالب برنامه‌های سالانه کمپین "علیه متاستاز" انجام شد. 

 

شیما مهدوی، ایلناز شعبانی، یاسمن ادیبی، مهتاب پرنیان، فاطمه صادقی، ملیکا روح انگیزی اجراگران این اثر نمایشی هستند، ضمن اینکه فرشاد فزونی موسیقی و اجرا، فرهاد فزونی مدیری هنری، ندا نصر طراح لباس، صبا کسمایی طراح نور، عباس حبیبی مدیر تولید، مهران جلیلوند، نغمه معنوی گروه کارگردانی، پریناز طیب دستیار تهیه کننده، کاملیا غزلی امور بین الملل، رئوفه رستمی عکاس، مهدی باقرپور مدیر صحنه بخشی از عوامل اجرایی پروژه نمایشی "متاستاز" را تشکیل می دهند.

 

برنامه دیگر این کمپین، برپایی نمایشگاه عکس نمایش "متاستاز" در گالری شیرین است.

 

در طول اجراهای تئاتر متاستاز، ۴۰ عکاس به سرپرستی سیامک زمردی، از نمایش عکاسی کردند که از آن میان، ۳۶ عکس از ۲۳ عکاس در روزهای یکشنبه و دوشنبه، اول و دوم اسفند در گالری شیرین به نمایش در می‌آیند.