تعداد گزارش‌ها در مورد تخلفات زیاد است/گزارش‌ها را بررسی می ‌کنیم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه گزارش‌های تخلفات مرتبا برای ما ارسال می‌شود گفت که تعداد گزارش‌ها فعلا زیاد است.

 به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، با بیان اینکه مشغول بررسی گزارش‌هایی از تخلفات هستیم، توضیح داد: این گزارش‌ها برای ما ارسال می‌شود، با دوستان در وزارت کشور هماهنگ می‌کنیم، باید بررسی‌های دقیق‌تری در خصوص این گزارش‌ها انجام شود و نتیجه را بعد از بررسی، اعلام می‌کنیم. هنوز در روند بررسی اخذ رای هستیم، این موارد باید دقیق‌تر بررسی شود تا ان‌شاءالله بتوانیم اعلام نظر کنیم.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌خواهید با تخلفات برخورد کنید گفت: ما این موارد را پیگیری می‌کنیم، این گزارش‌ها که از طریق دفاتر برای ما ارسال می‌شود را مورد پیگیری قرار می‌دهیم، برخی از آن‌ها صحت ندارد، ولی برخی صحت دارد. باید ببینیم که در ساعات آینده این‌ها را چگونه می‌توانیم ارزیابی کنیم و بعد از آن نتیجه را اعلام می‌کنیم.

 

خبرنگاری از کدخدایی پرسید که آیا نامه آقای نیکزاد بررسی شده یا خیر؟ گفت: تمام گزارش‌های تخلفات از مکان‌های مختلف و مبادی گوناگون برای ما ارسال شده و مرتبا هم در حال ارسال است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که موضوع بازرسی دو هیات از دو استان چه بوده، گفت: ما بازرسی‌های سیار هم داریم و این بازرسی‌ها در استان‌های مختلف انجام می‌شود به خصوص در جاهایی که احتمال تخلف در آن هست یا گزارشی از آن‌ها آمده است، اما باید منتظر نتیجه بمانیم. بازرسی ‌ها زمان‌بر است و باید بعد از پایان ساعت رای‌گیری گزارش‌ها را بررسی کنیم و سپس شورای نگهبان اعلام نظر کند.

 

اکنون نمی‌توانم بگویم این‌ها تخلفاتی هستند که در روند انتخابات تاثیر گذار بوده یا خیر. تعداد گزارش‌ها فعلا زیاد است، آمار دقیقی از شرکت کنندگان ندارم، اما بر اساس میزان تعرفه‌هایی که مصرف شده و عددهای مختلفی که گفته می‌شود، الحمدلله مشارکت خوب بوده است.