تایید کشته شدن دستکم 6 نفر در حملات تروریستی شامگاه شنبه در لندن


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حملات تروریستی لندن

پلیس متروپلیتن لندن بامداد روز یکشنبه تایید کرد که بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در 'بورو مارکت'در نزدیکی این پل، تاکنون 6 نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شده اند.

 به گزارش ایرنا، پلیس متروپلیتن لندن ( اسکاتلندیارد) همچنین تایید کرد که سه تن از عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته در لندن، به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند.

 

پلیس لندن اشاره ای به هویت عاملات حملات تروریستی شامگاه گذشته نکرده است.

 

تارنمای روزنامه دیلی میل پیشتر در گزارشی عنوان کرده بود گمان می رود که دستکم هفت نفر در جریان حمله تروریستی در 'لاندن بریج ( پل لندن) و 'بورو مارکت' کشته شده اند.

 

براساس گزارش دیلی میل در جریان حمله خودرو به عابران بر روی لاندن بریج که در حدود ساعت 22.30 دقیقه ( به وقت محلی) رخ داده است، دستکم یک نفر کشته و 20 زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

 

دیلی میل عنوان کرده بود که پنج تروریست که به نظر می رسد 'مدیترانه ای اصل هستند' در حملات صورت گرفته در دو نقطه، لاندن بریج و نیز در محله 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، شرکت داشته اند.

 

پلیس متروپلیتن لندن، پیش از این با انتشار یادداشتی در صفحه توئیترش، عنوان کرد که حمله با خودرو به عابران در لاندن بریج ( پل لندن ) و حمله با چاقو در 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، حوادث تروریستی بوده اند.

 

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس نیز شامگاه شنبه در یادداشتی که بر روی صفحه توئیترش منتشر کرد، حملات صورت گرفته در لندن را 'وحشتناک 'توصیف کرد و گفت به طور بالقوه به عنوان حمله تروریستی دیده می شوند.

 

وی اعلام کرد که صبح روز یکشنبه نشست اضطراری کابینه موسوم به کبرا برای بررسی حوادث شامگاه شنبه در لندن برگزار خواهد شد.

 

پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.

 

دو هفته پیش نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.