رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ:حمایت ترامپ از فروپاشی اتحادیه اروپا، اعلان یک جنگ غیرنظامی است


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به شدت از حمایت رئیس جمهور آمریکا از فروپاشی اتحادیه اروپا انتقاد کرد و آن را اعلان جنگ غیرنظامی بین واشنگتن و بروکسل ارزیابی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولفگانگ ایشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در سخنانی ضمن انتقاد از حمایت دونالد ترامپ از احساسات ضد منطقه یورو و فروپاشی اتحادیه اروپا، تاکید کرد: اظهارات ترامپ اعلان یک جنگ غیر نظامی بین واشنگتن و بروکسل است.

 

وی امروز جمعه در مصاحبه با شبکه دویچه وله تصریح کرد: حمایت بیشتر ترامپ از احساسات ضد منطقه یورو و فروپاشی اتحادیه اروپا، احتمالا منجر به یک جنگ غیرنظامی بین واشنگتن و بروکسل خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: آیا ترامپ می خواهد به سنت نیم قرن گذشته در حمایت از پروژه همگرایی اروپا ادامه دهد یا می خواهد کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تشویق کند تا از الگوی برگزیت تبعیت کنند؟ اگر چنین کاری کند، این به معنای اعلان جنگ غیر نظامی با اروپا خواهد بود. این اقدام به معنای درگیری بین اروپا و آمریکا است. آیا این چیزی است که آمریکا می خواهد؟

 

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ افزود: این سیاست ترامپ منجر به نزاع بین دو طرف خواهد شد که مهمترین شریک تجاری و سرمایه گذاری برای یکدیگر به شمار می روند.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم از آمریکا بشنویم که آنها درک می کنند که اروپا بهترین شریک دولت ترامپ برای تبدیل دوباره آمریکا به یک کشور بزرگ و مهم خواهد بود.

 

ترامپ ماه گذشته از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا استقبال کرده است.

 

تسنیم