ترامپ: رسانه‌های آمریکا "دشمن مردم" هستند


اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

ترامپ در توییت خود به رسانه‌هایی مانند سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی نیوز، نیویورک تایمز، شبکه ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس به عنوان رسانه‌های "اخبار جعلی" اشاره کرده

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به سازمان‌های خبری آمریکا حمله کرده و آنها را دشمن مردم خوانده است.

 

به گزارش عصرایران، ترامپ یک روز پس از برپایی نشست خبری در کاخ سفید که در آن به طور مداوم، رسانه‌ها را به "بی‌صداقتی" متهم کرد، در توییتر خود از سازمان‌های خبری آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

 

به نوشته بی بی سی، ترامپ در توییت خود به رسانه‌هایی مانند سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی نیوز، نیویورک تایمز، شبکه ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس به عنوان رسانه‌های "اخبار جعلی" اشاره کرده است. او گفته است که این رسانه‌ها "دشمن من نیستند، دشمن مردم آمریکا هستند."

 

ترامپ قرار است امروز در یک گردهمایی در فلوریدا سخنرانی کند و سخنگوی او گفته است که رئیس‌جمهور آمریکا، پیامش را به طور مستقیم با مردم آمریکا در میان می‌گذارد.

 

ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه‌ خود گفت که کشور را در وضعیت "آشوب‌زده" تحویل گرفته است. او در آن نشست از حزب دموکرات و رسانه‌ها به تندی انتقاد کرد.

 

انتقاد سران آمریکا از رسانه‌ها سابقه داشته اما به گفته شماری از تحلیلگران، زبانی که ترامپ در مورد رسانه‌ها به کار می‌برد، برخی مواقع به رهبران کشورهایی با حکومت استبدادی نزدیک می‌شود.

 

ترامپ می‌گوید رسانه‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های دولت نوشکل‌گرفته او را منعکس نمی‌کنند و از این رو آنها را به "بی‌صداقتی" متهم می‌کند.

 

طی چهار هفته گذشته، دولت جدید آمریکا با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده است. مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ به دلیل ماجراهای مربوط به روسیه از کار بر کنار شده و تا کنون جانشینی برای او تعیین نشده است. یک نامزد عضویت در کابینه از حضور در آن انصراف داده و سیاست مهاجرتی او با دستور دادگاه به حالت تعلیق در آمده است.

 

جان مک‌کین، سناتور بلندپایه جمهوری‌خواه آمریکا هم در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان در مورد عملکرد دولت آمریکا گفته است که دولت ترامپ "دچار سردرگمی" است.

 

مک‌کین گفت "رئیس‌جمهور بیانیه‌هایی صادر می‌کند و در مواردی آنها را نقض می‌کند. برای همین ما یاد گرفته‌ایم نگاه کنیم ببنیم او چه می‌کند نه اینکه چه می‌گوید."