خواهش مدیرکل انتخابات شورای نگهبان از دواطلبان انتخابات 96: شرایط لازم را ندارید،ثبت نام نکنید


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , شورای نگهبان

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان با توجه به تعداد بالای افرادی که در سه روز اخیر برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کردند، گفت: خواهش می‌کنیم کسانی که شرایط لازم را ندارند برای ثبت نام نیایند.

  به  گزارش نسیم آنلاین ؛نیلچی مدیر کل انتخابات شورای نگهبان در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد.

 

او پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور، گفت: آمار نشان می دهد کسانی که ثبت نام می کنند شرایط لازم را ندارند اما باز برررسی ها را انجام می دهیم.

 

وی گفت: البته باید طبق قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری، کسانی که شرایط مصرح در قانون انتخابات را دارند باید از آنها ثبت نام انجام شود و در مرحله بعد، صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان بررسی شود.

 

نیلچی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پرونده به شورای نگهبان رسیده و برررسی صلاحیت ها از چه زمانی آغاز می شود، خاطرنشان کرد: سوابق ثبت‌نام کنندگان هر روز به ما می‌رسد، اما زمان تشکیل جلسات برای بررسی صلاحیت نامزدها پس از اتمام 5 روزه ثبت نام است.

 

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا حکم انفصال از خدمت که در دیوان محاسبات صادر شده می‌تواند موجب رد صلاحت نامزدی شود؟، گفت: باید سند و موضوع را به صورت موردی ببینیم و دلایل انفصال از خدمت و اینکه آیا فرد اعتراضی داشته است یا نه یا اینکه حکم بدوی بوده یا نهایی را بررسی کنیم.