پاسخ مسجدجامعی به ادعای قالیباف در مورد دستور تعطیلی شورایاری ها توسط دولت: دروغ است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمد مسجدجامعی

احمد مسجدجامعی امروز در جمع مردم ساری با اشاره به ادعای مطرح شده در مناظرات مبنی بر دستور دولت برای تعطیلی شورایاری ها گفت: شورایارای ها نهاد تکمیلی شوراهاست که در شورای اول که عمدتا دوستان اصلاح طلب در آن حضور داشتند تأسیس شد و لذا این حرف از آن شوخی های تلخ انتخاباتی است که به ذهن مخاطب حمله می کند.

 

 به گزارش خبرآنلاین، عضو شورای شهر تهران در تشریح آنچه اخیرا در خصوص شورایاری ها رخ داده، افزود: سومین دوره انتخابات شوراها را چه کسی و در چه زمانی اجرا کرد؟ آن دوره که من این انتخابات را برگزار کردم نه دولت و نه صدا وسیما هیچ کدام کمک نکردند.

 

اتفاقا آن انتخابات در ماه مبارک رمضان برگزار شد؛ شما تا کنون سراغ داشته اید که یک انتخابات در این ماه برگزار شود؟ آیا بیش از این می توان کارشکنی کرد؟ حتی اجازه ندادند در یک روز برگزار شود و گفتند باید طی دو هفته برگزار شود. در وزارت کشور همان دولت تعهد خواستند که این آخرین دوره انتخابات شورایاری ها باشد، ولی آن کار مهم برگزار شد.

 

عضو شورای شهر تهران گفت: در دولت جدید، در جلسه هیات دولت شخص آقای جهانگیری موضوع شورایاری ها را مطرح کرد و دولت نهایت همکاری را به عمل آورد و شورایاری های دوره جدید اکنون در حال انجام کار خود هستند. حال چه اتفاقی افتاده همین دولت که بیشتری همکاری داشته را متهم به عدم همکاری می کنند و نمی گویند در دولت سابق چه گذشت؟

 

وی ادامه داد: ماجرا این است که نهادی نظارتی خارج از دولت که نظر آن مسموع است شبهه ای وارد کرد و دستوری محرمانه به دستگاه اجرایی داده است؛ اما این دستور مربوط به دوره آینده است که قرار است 3-4 سال بعد و همزمان با شوراهای بعدی انتخابات آن برگزار شود و برگزاری انتخابات را منوط به رفع شبهه قانونی کرده است؛ نه اینکه برگزاری انتخابات را منع کرده باشد.

 

یعنی آن نامه مورد استناد اولا مربوط به این دوره نیست؛ ثانیا مرجع آن دولت نیست. ثالثا نامه محرمانه است و از لحاظ اداری بازگو کردن آن جایز نیست. رابعا در نامه سخنی از تعطیلی یا تعلیق انتخابات نشده بلکه آن را منوط به انجام برخی اصلاحات کرده اند. خامسا، هیچ بخش نامه ای از جانب دولت نبوده و نیست.

 

مسجدجامعی در پایان گفت: به چه مجوزی حرفی گفته می شود که خلاف و دروغ است و از سوی دیگر کار شورایاری ها که با خون دل سامان گرفته را با مشکل غیرواقعی رو به رو می کند و به مخاطب اطلاعات نادرست می دهد و افکارعمومی را مشوش می کنند؟