نیروهای مرزی آمریکا در فرودگاه‌های انگلیس مستقر می‌شوند


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, فرودگاه‌های انگلیس

نشریه ساندی تلگراف روز یکشنبه در گزارشی از طرح استقرار نیروهای مرزی آمریکا در فرودگاه‌های انگلیس برای انجام تشریفات بازرسی مسافرانی که قصد سفر به آمریکا دارند، خبر داد.

 به گزارش ایرنا، ساندی تلگراف نوشت: یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که رایزنی‌ها در رابطه با اجرای این طرح، با مقامات آمریکایی در جریان است.

 

این نشریه به نقل از وی افزود: با این ‌حال عملیاتی شدن این طرح مستلزم تائید دولت انگلیس خواهد بود.

 

این نشریه انگلیسی عنوان کرد: بر اساس این طرح خطوط هواپیمایی که از انگلیس به آمریکا سفر می‌کنند، بایستی هزینه اقامت نیروهای آمریکایی و خانواده‌هایشان در انگلیس را بپردازند که احتمالاً این هزینه را روی بهای بلیت اضافه خواهد شد.

 

ساندی تلگراف افزود: از سوی دیگر مسافران انگلیسی که قصد سفر به آمریکا رادارند بایستی زمان بیشتر را در فرودگاه برای انجام تشریفات بازرسی و پاسخ به سووالات نیروهای آمریکایی سپری کنند. با این‌ حال چنانچه این طرح اجرا شود مسافران انگلیسی قادر خواهند بود تا سریع‌تر از تشریفات بازرسی وصف‌های طولانی در فرودگاه‌های آمریکا عبور کنند.

 

این نشریه انگلیسی عنوان کرد که تاکنون دو فرودگاه 'منچستر' و 'ادینبرو' نسبت به اجرای این طرح ابراز آمادگی کرده‌اند؛ با این ‌حال مقامات بزرگ‌ ترین فرودگاه انگلیس، 'هیترو' می‌گویند که استقرار مأموران مرزی در این فرودگاه غیرقابل اجرا است.

 

ساندی تلگراف افزود: مقامات فرودگاه گاتویک که بعد از هیترو، بزرگ‌ترین فرودگاه انگلیس به شمار می‌رود نیز اعلام کرده‌اند که هیچ تمایلی برای اجرای این طرح ندارند.

 

پیش از این دولت انگلیس به تبعیت از آمریکا، قانونی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن مسافرانی که از برخی از کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا قصد پرواز به مقصد انگلیس دارند، با محدودیت‌هایی برای آوردن وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ به داخل کابین هواپیما مواجه شده اند.

 

براساس تصمیم دولت انگلیس مسافرانی که از برخی از کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا قصد سفر به انگلیس دارند، دیگر حق نخواهند داشت لپ‌تاپ، تبلت و یا دیگر وسایل الکترونیک بزرگتر از یک تلفن همراه معمولی، به داخل هواپیما ببرند.

 

منابع انگلیسی می گویند که این اعمال محدودیت ناشی از افزایش ترس از استفاده تروریست‌ها مرتبط با القاعده از این وسایل الکترونیکی برای بمب‌گذاری در داخل هواپیماهای خطوط هواپیمایی است.

 

کشورهایی که مسافران هنگام پرواز از آنها به انگلیس حق ندارند با خود وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از تلفن همراه، ازجمله لپ‌تاپ و تبلت و دستگاه‌های پخش 'دی‌وی‌دی ' به داخل هواپیما ببرند، شامل ترکیه، لبنان، اردن، مصر، تونس و عربستان سعودی هستند.

 

این محدودیت‌ها که مشابه محدودیت‌های اعمال ‌شده از سوی دولت آمریکا است، بر روی 230 پرواز در طی یک هفته آینده و حداقل 12 هزار پرواز در طی یک سال آینده که دربرگیرنده 2.4 میلیون مسافر خواهد شد، می‌شود.

 

محدودیت یاد شده، 14 شرکت خطوط هواپیمایی از جمله بریتیش ایرویز، ایزی جت، مونارش، تومسون ایرویز و ترکیش ایرویز را در بر خواهد گرفت .