«سیا» نقشه ترور بیو-شیمیایی «کیم جونگ اون» را می کشد


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,کره شمالی

پیونگ یانگ سازمان جاسوسی آمریکا را به طراحی نقشه ای برای ترور رهبر کره شمالی با توسل به ابزارهای بیو-شیمیایی متهم کرد.

 به گزارش  مهر به نقل از رویترز، وزارت امنیت کره شمالی امروز جمعه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به تلاش برای ترور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با توسل به تسلیحات بیو-شیمیایی متهم کرد و گفت: خیال خام آمریکا هرگز محقق نمی شود.

 

گفتنی است در یک ماه گذشته تنش میان واشنگتن-پیونگ یانگ بر سر برنامه هسته ای-موشکی کره شمالی بالا گرفته و در همان حال که آمریکا دامنه تهدید های خود را به استفاده از گزینه نظامی افزایش داده است، کره شمالی نیز از آمادگی برای حمله پیش دستانه علیه آمریکا و متحدانش به ویژه کره جنوبی سخن می گوید.

 

در بیانیه وزارت امنیت کره شمالی، به این نکته اشاره می شود که تلاش های امپریالیسم آمریکا و همچنین همسایه جنوبی برای ضربه زدن به پیونگ یانگ، از حد مجاز فراتر رفته است.

 

پیونگ یانگ می گوید، یک گروه تروریستی وابسته به سیا و همچنین سازمان جاسوسی کره جنوبی با هدف خرابکاری به کره شمالی نفوذ کرده اند تا با استفاده از ابزارهای بیو شیمیایی، کیم جونگ اون را ترور کنند.

 

به گفته پیونگ یانگ، سرویس های جاسوسی آمریکا و کره شمالی با رشوه دادن به یکی از اتباع کره شمالی به نام «کیم» قصد تحقق نیت خود را داشته اند.