روحانی: برخی شرایط ۴ سال قبل را فراموش کرده‌اند/ برای اجرای خواسته‌های ملت ایران از هیچ کس و هیچ چیز نمی‌هراسم


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس‌جمهور با بیان اینکه بعضی‌ها شرایط ۴ سال قبل را فراموش کردند، گفت: برخی فکر می‌کنند این دولت از قدرت نظامی خود غافل شده است ولی به وزیر دفاع گفته‌ام این مساله را با وضوح به مردم تشریح کند که در سه و نیم گذشته به اندازه ۱۰ سال سلاح تولید کرده ایم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود در سالن شهید بابایی قزوین گفت: از مردم بزرگوار، شجاع و فهیم استان قزوین و عزیزانی که از ساعت ها پیش در این  محل اجتماع کردند، متشکرم.

 

او با بیان اینکه در مسیر خیابان‌ها در شهر قزوین شاهد لطف و محبت مردم این استان بوده‌ام، اظهار داشت: امروز به نام و یاد امام موسی کاظم است. او با ۱۴ سال زندان، صبر و مقاومت را به ما آموخت و به ما یاد داد که هیچ گاه نباید از امید فاصله بگیریم.

 

رییس جمهور با بیان اینکه افضل عبادت‌ها انتظار فرج است، تصریح کرد: امروز برای امید دوباره و حرکت دوباره و حماسه دوباره آمده‌ایم.

 

روحانی ادامه داد: بحث انتخاب یک رییس جمهور نیست بلکه بحث آن است که از امروز به بعد می‌خواهیم مسیر آزادی بیان را ادامه بدهیم یا خیر؟ بحث این است که آیا می‌خواهیم فضای امنیتی در دانشگاه‌های ما حاکم شود یا خیر؟

 

او با بیان اینکه آیا فضای جامعه باز شود یا بسته شود؟ خاطرنشان کرد: آیا می‌خواهیم فضای تقابل و تنش با جهان را ادامه بدهیم یا فضای روابط عزتمدانه و قدرتمدانه را با دنیا ادامه دهیم؟ آیا می‌خواهیم شاهد آن باشیم که در بازار ما ثبات و امنیت حاکم باشد یا آنکه هر ساعت و هر لحظه منتظر تغییری باشیم.  

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی‌ها شرایط ۴ سال قبل را فراموش کردند، ابراز داشت: در سال ۹۲، شش میلیون گندم برای نان مردم وارد کردیم اما در سال ۹۵ سه میلیون گندم ما آماده صادرات بود. می‌خواهیم فضای جامعه ما به گونه ای باشد که بازار نفتی که از دست داده بودیم و عربستان آن را تصاحب کروه بود بازپس بگیریم و امروز آن را باز پس گرفته ایم.

 

روحانی با اشاره به توان ایران در تولید و صادرات نفت بیان کرد: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت نفت تولید می‌کنیم و ظرف چند ماه یک میلیون بشکه افزایش صادرات داشته ایم. باز پس گرفتن این بازار و تولید و صادرات نفت یعنی قدرت ملی.

 

او ادامه داد: برخی فکر می‌کنند این دولت از قدرت نظامی خود غافل شده است ولی به وزیر دفاع گفته‌ام این مساله را با وضوح به مردم تشریح کند که در سه و نیم گذشته به اندازه ۱۰ سال سلاح تولید کرده ایم.

 

رییس دولت یازدهم با یادآوری خدمات دولت تدبیر و امید عنوان کرد: میزان زمین‌های کشاورزی با آبیاری قطره‌ای افزایش یافته است. این دولت وسایل لازم را برای هزار تخت بیمارستانی را آماده کرده است.

 

روحانی با بیان اینکه در شرایطی بودیم که مردم در سخت‌ترین شرایط برای بهداشت و درمان خود بودند، یادآور شد: امروز هزاران پزشک به مناطق مختلف اعزام شده‌اند. این مسایل در سایه حمایت شما بوده است. اگر هدایت رهبری و حمایت شما نبود نمی توانستیم در جایگاهی قرار بگیریم که پس از سالیان دراز به آن رسیدیم.

 

او اضافه کرد: پس از شصت و چند سال به آرزوی افزایش صادرات غیرنفتی رسیدیم. آیا می خواهیم برای عظمت ایران شعار بدهیم یا در عمل آن را ایجاد کنیم؟ مگر دانشگاهیان ما در این سالها ۴ پله ارتقای علمی نداشته‌اند و در میان ۲۵ کشور دنیا سرعت رشد علمی ما اول نشد؟

 

رییس جمهور با اشاره به اهمیت نقش آفرینی زنان و جوانان در کشور گفت: من چندی پیش وقتی دیدیم که در یک ابلاغیه استخدامی، نامی از زنان نیست آن ابلاغیه را لغو کردم و گفتم بانوان ما باید جایگاه شایسته خود را کسب کنند. پس از این مساله و شرکت زنان و مردان ما در آن آزمون، ۵۴ درصد پذیرفته شدگان از بانوان ما بودند.

 

روحانی تاکید کرد: آیا امروز عزت و عظمت را می‌خواهیم ادامه بدهیم؟ آیا می‌خواهیم برای انتقال پول به صرافی‌ها بازگردیم یا از سیستم بانکی جهانی استفاده کنیم؟ آیا می‌خواهیم به شرایط حصر ایران بازگردیم یا آنکه می‌خواهیم شرایط حصر ایران را برای همیشه برداریم.

 

او با بیان امروز روز تصمیم گیری ملت ایران است، اظهار داشت: ۲۹ اردیبهشت نه سرنوشت ۴ سال آینده بلکه سرنوشت دهه‌های ما به دست شما روستاییان، شهریان، دانشجویان، کارگران و کشاورزان و به دست ملت ایران ساخته می‌شود.

 

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه من می‌خواهم یک قول و یک وعده به شما بدهم، تصریح کرد: روحانی اگر شایسته اعتماد مجدد شما بود و بار دیگر مسوولیت را مجددا برعهده گرفت برای اجرای خواسته های ملت ایران از هیچ کس و هیچ چیز نمی هراسد.

 

روحانی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و متحدانه پشت سر رهبری و قانون اساسی برای اجرای حقوق شهروندی و حقوق ملت ایران گام برداریم، خاطرنشان کرد: مسیر ما روشن است. دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید و دوباره اعتدال. ما راه مان را به کمک شما دوباره ادامه می دهیم. ما طرح هایمان را نیمه تمام نمی گذاریم و برای رسیدن به عزت ملی راهمان را ادامه خواهیم داد.