کی‌روش: هیچ‌وقت با بچه‌هایم تندروی نخواهم کرد اما ...


اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی به نظم و انضباط علاقه ویژه‌ای دارد. او می‌گوید هیچ چیز بالاتر از انضباط و احترام تیمی نیست و اگر بازیکنی این ۲ فاکتور مهم و کلیدی را زیر پا بگذارد، در تفکرات کی‌روش خواهد مُرد.

 روزنامه خبرورزشی نوشت: در گذشته بارها این اتفاقات رخ داده و واكنش كی‌روش همیشه به یك شكل بوده است. روز گذشته موضوع جنجالی بازیكن رنجرز كه به دلیل بی‌انضباطی به رسانه‌ها كشیده شده، بهانه‌ای شد برای آنكه بار دیگر او درباره مسائل حاشیه‌ای حرف بزند.

 

مایكل هالوران، بازیكن رنجرز اخیراً به خاطر مسائل انضباطی از تیم كنار گذاشته شده است. روز گذشته باشگاه جلسه‌ای با حضور این بازیكن تشكیل داد و سرانجام قرار شد مسئله انضباطی او در داخل تیم حل شود. اسكاتلندی‌ها می‌گویند رفتاری كه فرگوسن از روز اول مربیگری‌‌اش با بازیكنان بر سر مسائل حاشیه‌ای داشت، می‌تواند الگویی برای تمام مربیان فوتبال این كشور باشد. نشریه هرالد اسكاتلند روز گذشته گزارشی در این زمینه منتشر كرد و سراغ كارلوس كی‌روش سرمربی تیم ملی ایران و دستیار سابق الكس فرگوسن رفت تا در این باره توضیحاتی دهد.

 

كی‌روش درباره جنجال‌های رخ داده و كشیده شدن موضوع هالوران به رسانه‌ها می‌گوید: «وقتی اتفاقی در خانواده می‌افتد، باید همان‌جا بماند. وقتی من مشكلی با فرزندان خود در خانواده‌ام دارم، نمی‌آیم درباره این مشكلات در رسانه‌ها حرف بزنم و آنها را عمومی كنم.» كی‌روش ادامه می‌دهد: «اگر ما مشكلات درون باشگاهی داشته باشیم، مثل همه باشگاه‌ها باید تلاش كنیم كه این مشكلات را درون باشگاه حل و فصل كنیم. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی در باشگاه رخ می‌دهد و قاعدتاً من هم قوانین خاص خودم را برای خانواده‌ام خواهم داشت. بچه‌های من همیشه می‌دانند چه كاری را اجازه دارند انجام دهند و چه كاری را اجازه ندارند. این‌طور وقت‌ها كه اتفاقی می‌افتد، من باید به عنوان پدر وارد عمل شوم. هیچ‌وقت با بچه‌هایم تندروی نخواهم كرد. فقط می‌خواهم طوری رفتار كنم كه یاد بگیرند.»

 

او می‌گوید نگاه به بازیكنانش خاص است: «من همیشه مثل یك پدر به بازیكنانم نگاه می‌كنم. آنها مثل پسرم هستند. من پدری هستم كه باید تصمیم بگیرم ولی همان‌طور كه گفتم تمام این اتفاقات داخل خانه و بین ما می‌ماند.»

 

و اما حرف‌های پایانی كی‌روش كه تهدیدی جدی برای بازیكنان به حساب می‌‌آید. او می‌گوید: «تنها چیزی كه می‌توانم بگویم این است كه اگر بازیكنی جنجال به راه بیندازد، دیگر جزئی از تیم ما نخواهد بود و ما باید با رفتارمان او را متوجه اشتباهاتش كنیم.»