توفان گرد و غبار در راه زابل/ رودخانه‌های آذربایجان سیلابی می‌شود


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , هواشناسی

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا شمال غرب کشور شاهد بارندگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد بود و از روز یکشنبه توفان گرد و غبار به زابل خواهد رسید.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر، افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی از بعد از ظهر امروز و طی فردا  جمعه در نواحی شمال غرب کشور رشد ابرهای جوششی، رگبارباران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای مناطق کوهستانی احتمال صاعقه وجود دارد.

 

احد وظیفه افزود: امروز بعد از ظهر رشد ابرهای جوششی در برخی نقاط با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال اردبیل رخ خواهد داد و فردا جمعه  رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

 

وی هشدار داد: همچنین امروز بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی و فردا در شمال آذربایجان شرقی و شمال اردبیل رگبار موقت باران میتواند موجب سیلابی شدن موقت مسیلها و رودخانه های محلی بخصوص در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای شود.

 

به گفته وظیفه از بعدازظهر جمعه تا اواسط هفته آینده در مناطق شرقی کشور وزش باد شدید در پاره ای نقاط گردوخاک پیش بینی می شود و بویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه زابل توفان گردوخاک رخ خواهد داد، که پیامد آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد بود از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی اقدام لازم بعمل آید.