رایزنی لاوروف با همتای چینی اش در پکن


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,لاوروف

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای چینی خود ضمن تاکید بر لزوم توسعه همکاری های دو کشور در تمامی زمینه ها، بر تلاش برای حفظ اصول حقوق بین الملل در جهان تاکید کرد.

 به گزارش  مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای چینی خود در پکن بر حفظ گفتگوها میان دو طرف در تمامی زمینه های همکاری های استراتژیک تاکید کرد.

 

سرگئی لاوروف گفت: تمامی زمینه های روابط چندجانبه استراتژیک میان ما (چین و روسیه) تحت پوشش گفتگوهای پایدار است.

 

وی افزود: امروز، فرصت خوبی است برای نگاه به معاهدات دوجانبه و چگونگی دستیابی به توافق توسط رهبران دو کشور و البته آماده شدن برای نشست فردای وزرای خارجه (پیمان) بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی).

 

وزیر خارجه روسیه همچنین با تاکید بر حفظ ارتباطات میان چین و روسیه در تمامی سطوح خطاب به وزیر خارجه چین گفت: ماه گذشته، شما در مسکو بودید و پس از آن ما اخیرا یکدیگر را در آستانه ملاقات کردیم. رهبران ما نیز روابط عادی را به شکلی محکم حفظ کرده اند.

 

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحران ها مسائل مختلف بین المللی تاکید کرد: به طور حتم این نکته برای ما بسیار مهم است که هر کاری در جهت تضمین اصول حقوق بین المللی و قوانین سازمان ملل با استفاده از ابزار ساخت روابط میان کشورها و مردم انجام دهیم.