جزییات مذاکره رئیس سازمان حج با عربستان برای حل مشکل ویزای دیپلماتهای ایرانی


اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,حمید محمدی

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد:‌ با توجه به تأخیر در صدور ویزای هیئت کنسولی، حضوراً با وزیر حج عربستان مذاکره‌ داشتم و او هم تأکید کرد که طی روزهای آتی به‌سرعت این مشکل را رفع خواهند کرد تا هیئت کنسولی جمهوری اسلامی ایران ویزای خود را دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمید محمدی امروز درباره آخرین وضعیت حج تمتع سال جاری گفت: بر اساس سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج، سازمان حج و زیارت مکلف به فراهم آوردن مقدمات و اجرای برنامه‌های تشرف زائران ایرانی به حج شده است و طبق توافقاتی که با طرف سعودی داشته‌ایم یکی از دغدغه‌های مهم، موضوع ویزای حجاج بود که خوشبختانه علی‌رغم اینکه امسال برای اولین بار صدور ویزای زائران در داخل کشور انجام می‌گیرد تا امروز بیش از 20 هزار ویزا برای حجاج دریافت شده و صدور ویزا همچنان ادامه دارد.

 

وی درباره اسکان زائران خانه خدا توضیح داد: تیم مسکن حج سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه عازم عربستان شدند و هم‌اکنون در آن کشور مستقر هستند؛ همچنین اولین گروه از مدیران هتلهای حج روز سوم مرداد ماه عازم عربستان خواهند شد تا هتلها را برای پذیرایی از زائران ایرانی آماده و تجهیز کنند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اولین پرواز حج روز نهم مرداد ماه انجام خواهد گرفت؛ پروازهای مدینه قبل تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای مدینه بعد از 14 مرداد آغاز می‌شود و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

 

 محمدی درباره صدور ویزای هیئت 10نفره کنسولی وزارت امور خارجه در حج اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران این بود که مجموعه امور کنسولی ما در طول سفر حج فعال باشد بنابراین در توافقنامه حج نیز آمده که در موسم حج، عربستان شرایط را برای حضور یک هیئت 10نفره فراهم کند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به تأخیر در صدور ویزای هیئت کنسولی، حضوراً با وزیر حج عربستان مذاکره‌ای داشتم و او هم تأکید کرد که طی روزهای آتی به‌سرعت این مشکل را رفع خواهند کرد تا هیئت کنسولی جمهوری اسلامی ایران ویزای خود را دریافت کنند و در قالب رسمی بتوانند خدماتی را به زائران ایرانی ارائه دهند اما ویزای عوامل ستادی و مدیران و عوامل کاروان‌ها و مجموعه‌ها به‌سهولت دریافت می‌شود.

 

محمدی تصریح کرد: از آنجایی که اعزام به حج سیاست کلی نظام است برنامه‌ها طبق تکلیفی که به‌عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده، بدون مشکل دنبال می‌شود و زائران قطعاً به حج اعزام خواهند شد.