خبرهای انتخاباتی آیت الله/اکثریت قم به روحانی تمایل دارند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

خبرهای انتخاباتی آیت الله/اکثریت قم به روحانی تمایل دارند/ بسیاری از علما استعفای رئیسی از حکم رهبری را صلاح نمی دانند

ایت الله محسن غرویان از استادان شناخته شده حوزه علمیه قم در اظهارات تازه خود اعلام کرد که رئیس جمهوری احتمالا این هفته با مراجع دیدار می کنند. وی از موقعیت خوب روحانی در میان طلاب قم سخن گفت و در عین حال تاکید کرد که بسیاری از علما آمدن رئیسی به انتخابات و ترک سمت مهم تولیت استان قدس را به صلاح نمی دانند

 ایران آنلاین محورهای اظهارات آیت‌الله محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم : 

* به احتمال زیاد این هفته روحانی دیداری با مراجع قم داشته باشد ضمن‌اینکه تقاضای روحانیون هم برای تحقق این مهم به این زمان موکول شده است البته این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد و قرائن گویای این مطلب است.

 

* در کل فضای سیاسی قم در جهت حمایت حداکثری از آقای دکتر روحانی پیش می‌رود.

 

* تاکنون آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نه تایید و نه تکذیب کرده و از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان است و این احتمالی بودن به این معنا است که به‌طور قاطع نمی‌توان جمع‌بندی کرد و باید منتظر آینده بمانیم.

 

* آقای رئیسی با حکم رهبری از یک سال قبل تولیت استان قدس رضوی را برعهده دارد و طلبه ها هم بیانیه‌ای دادند که صلاح نیست حکم رهبری را کنار بگذارد چراکه علی‌القاعده باید استعفا بدهد و این در حالی است که استعفا از حکم رهبری به صلاح آقای رئیسی نیست از این جهت احتمال حضور وی در عرصه انتخابات بسیار کم است.

 

* برخی این تحلیل را دارند که تولیت آستان قدس رضوی هم سمتی همچون سایر سمت‌ها است بنابراین همان‌طور که سایر افراد از سمت‌های خود استعفا می‌دهند آقای رئیسی هم باید از سمت خود استعفا بدهد چراکه فعالیت در چند شغل به‌طور همزمان آن هم در حد آستان قدس و ریاست جمهوری حرف و حدیث‌های منفی بسیاری را به‌همراه خواهد داشت.