ایران به حمایت‌های خود از سوریه ادامه خواهد داد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ایران و سوریه

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

 به گزارش ایسنا به نقل از سانا، ‌حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه دیدار و طرفین در موردروابط استراتژیک میان دو کشور و راه های تقویت آن و همچنین در مورد دستاوردهای سوریه و نتایج نشست پنجم آستانه و نشست هفتم سوری – سوری در ژنو و در مورد اوضاع منطقه به خصوص در فلسطین اشغالی و عراق گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار ولید المعلم گفت:‌ سوریه تلاش و فداکاری‌های زیادی در مبارزه با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها کرده است و خوشبختانه ارتش سوریه با همکاری دوستان و همپیمانانش پیروزی‌های زیادی محقق کرد و سوریه بی‌وقفه به مبارزه خود با تروریست‌ها ادامه خواهد داد و همزمان با آن برای حفظ حاکمیت و وحدت خود تلاش می‌کند تا به بحران پایان دهد و با معارفیان به توافق برسد.

 

وی افزود: دولت و ملت سوریه از حمایت‌های ایران از سوریه در زمینه های مختلف تقدیر و تشکر می‌کند.

 

از سویی دیگر جابری انصاری ضمن تاکید بر اهمیت رسیدن به تفاهم و راه حل برای بحران بدون دخالت های خارجی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌ها به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد و در جنگ با تروریست‌ها نیز از سوریه حمایت خواهد کرد تا صلح و ثبات به سرزمین سوریه باز گردد.

 

جابری انصاری در ادامه بر  اهمیت همکاری سوری- روسی – ایرانی برای رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

 

همچنین طرفین اقدامات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در شهر قدس و بستن مسجد الاقصی و ممنوع کردن نمازگزاران از ورود به مسجد و همچنین تلاش برای یهودی کردن شهر قدس و تغییر هویت و تاریخ آن را به شدت محکوم و تاکید کردند که این اقدامات نتایج خطرناکی در بر خواهد داشت.

 

طرفین در ادامه ضمن تمجید از ارتش عراق و الحشد الشعبی در مبارزه با داعش، پیروزی موصل را به دولت و ملت عراق تبریک گفتند. در پایان طرفین اتفاقات اخیر عراق که وحدت و یکپارچگی آن کشوررا تهدید می‌کند را مردود شمردند و گفتند که این اقدامات نتایج خطرناکی خواهد داشت.

 

در این دیدار فیصل مقداد، قائم مقام وزیر خارجه و احمد عرنوس، معاون وزیر خارجه و دیگر مسئولان حضور یافتند.