درخشش گروه موسیقی دانشجویی در میان اقوام / اجرای گروهی رستاک در خندوانه


اخباربازیگران,اخبارهنرندان,خندوانه

خندوانه شب گذشته میزبان گروه موسیقی رستاک بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ رامبد جوان کارگردان و مجری برنامه تلویزیونی خندوانه با اشاره به قومیت‌ها، لهجه، گویش‌ها و تنوع آداب و رسوم در اقوام مختلف ایرانی، میزبان گروه موسیقی «رستاک» شد.

 

گروه رستاک پس از ورود به استودیو و گپ و گفت اولیه با جوان، از شکل‌گیری گویش‌ها و لهجه‌های اقوام مختلف ایرانی گفتند و فرزاد مرادی خواننده گروه بیان کرد: سالها پیش با شکل گیری گروه، سعی کردیم مناطق ایران را از نظر جغرافیایی و فرهنگ تقسیم‌بندی کنیم تا با توجه به آن تمام موسیقی‌های اقوام را بخوانیم. تا به حال موسیقی همه مناطق و نواحی به اجرا درآمده، بجز منطقه ترکمن و موسیقی طالشی که چالش‌برانگیز است. 

 

پس از آن سیامک سپهری سرپرست گروه به آلبوم تازه منتشر شده گروه با عنوان «میان خورشید‌های همیشه» اشاره کرد و بهزاد مرادی یکی دیگر از خوانندگان گروه رستاک از تلاش برای ادای صحیح لهجه‌ها و پایبندی به شعر، فرهنگ و موسیقی هر منطقه گفت. 

 

در ادامه این گفتگو امید مصطفوی نوازنده تنبک به برگزیده شدن طراحی لباس گروه در جشنواره طراحی و مد لباس اشاره داشت و سپهری درباره شکل‌گیری و آغاز فعالیت این گروه موسیقی گفت: از سال 1376 به همراه دوستانم در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران گروهی چهار نفره را تشکیل دادیم و به مرور زمان گروه رستاک به این شکل رشد کرد.

 

گفتنی است؛ شب گذشته گروه موسیقی رستاک دو قطعه موسیقی یکی از خطه جنوب و دیگری قطعه کردی آلبوم «میان خورشیدهای همیشه» را اجرا کردند و پس از ثبت لبخند 25 ثانیه ای به گفتگو پایان دادند.