دیدار ترامپ با پادشاه بحرین در ریاض


اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, دیدار ترامپ با پادشاه بحرین

رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در دیدار با پادشاه بحرین گفت: روابط واشنگتن با بحرین بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدارش با شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در ریاض گفت: کشورهای ما روابط شگفت‌انگیزی با یکدیگر دارند اما طی مدت اخیر تا حدی این روابط دچار گسستگی شد، هرچند که در این دولت روابط ما دچار هیچ گسستگی نخواهد شد.

 

او اظهار کرد: ما قرار است یک روابط بسیار بلندمدت داشته باشیم و من بسیار مشتاق به این روابط هستم چراکه چیزهای مشترک بسیاری بین ما وجود دارد.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ قصد دارد در سخنرانی مهمی که امروز به عنوان محور سفر دو روزه‌اش به عربستان انجام خواهد داد - براساس پیش‌نویس این سخنرانی که به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده - رهبران 50 کشور مسلمان جهان را خطاب قرار دهد تا چالش افراط گرایی به عنوان "نبرد میان خیر و شر" را مورد توجه قرار دهند و از رهبران عربی خواهد خواست "تروریست‌ها را از مکان‌های مقدس خود بیرون بیندازند".

 

همچنین این سخنرانی همزمان با تلاش ترامپ برای جلب نظر هم‌پیمانان عربی آمریکا انجام می‌شود زیرا ترامپ دیدارهای شخصی با رهبران چند کشور از جمله مصر و قطر خواهد داشت و در یک میزگرد با شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرده و با ملک سلمان، پادشاه عربستان مرکز مبارزه با تروریسم جدید ریاض را افتتاح کرد.

 

همچنین ترامپ در سخنرانی خود به شکلی قابل مشخص از اشاره به دموکراسی و حقوق بشر خودداری کرده است چراکه رهبران کشورهای عربی نسبت به این دو عنوان دل خوشی ندارند.

 

آمریکا در دولت اوباما از پاسخ بحرین به قیام‌های مربوط به بهار عربی انتقاد کرده بود.

 

براساس کپی سخنرانی ترامپ او می‌گوید: ما اینجا نیامده‌ایم تا به کسی درس بدهیم و به دیگر مردمان بگوییم چطور زندگی کنند و چه کاری انجام دهند و چه کسی باشند. ما اینجا هستیم تا به جای آن پیشنهاد مشارکت در ساختن آینده‌ای بهتر برای همه ما بدهیم.