دستگیری عامل ارسال پیامک های تهدید آمیز


اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث

چندی قبل مردی با حضور در دادسرای ناحیه دو شیراز مدعی شد که افرادی با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد برهم زدن زندگی او را دارند. از این رو شکایتی را طرح کرد.

 ماموران در تحقیق از مرد جوان متوجه شدند که فردی پس از دسترسی به اطلاعات شخصی وی به قصد انتقام جویی اقدام به ارسال پیامک های تهدید آمیزی به وی کرده و حتی این پیام ها به دست همسر وی نیز رسیده است. با تشکیل پرونده ای در این ارتباط در دادسرای شیراز، ماموران پلیس فتا تحقیقات در این باره را آغازکردند.با احضار مرد جوان برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس وی مدعی شد که این پیام ها منجر شده که زندگی اش در آستانه فروپاشیدن باشد.

 

با شنیدن این ادعای وی جستجوهای ویژه برای یافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پلیس فتا سرنخ هایی به دست آورده و با ردیابی های پلیسی توانستند به ردپای یک مرد دسترسی پیدا کنند از این رو تحقیقات خود را در این رابطه متمرکز کردند.

 

در تحقیقات مشخص شد که این پیام ها از طریق تلفن همراه پیشرفته اما به وسیله اینترنت ارسال می شود، از این رو خط مذکور مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه بار دیگر از مرد جوان تحقیق شد. وی گفت: نمیدانم چه کسی این کار را انجام داده است. مدتی قبل پیام های تهدید آمیزی برایم می آمد و مرا تهدید می کرد حتی در برخی از شبکه ها صفحه ای بر علیه من ساخته شده و مطالب نامناسبی در آن منتشر می شود. زمانی که این پیام ها را دیدم شوکه شدم.

 

ماموران با انجام تحقیقات از این مرد سرنخی به دست نیاوردند از این رو بازپرس پرونده دستور رسیدگی به پرونده را داد و گشت های اینترنتی پلیس در فضای مجازی به ردیابی های تخصصی دست زدند و توانستند سرنخی از فردی به دست آورند که در پشت این نقشههای شوم قرار داشت.

 

تیم های اطلاعاتی با دستور بازپرس خروجی های رایانه ای را تحت نظر قرار دادند و توانستند محل دقیق این جوان تبهکار را ردیابی کنند. وقتی پاتوق اینترنتی متهم فضای مجازی در تیررس پلیس دنیای رایانه ای قرار گرفت مشخص شد این فرد در شیراز نقشه شوم خود را به مرحله اجرا گذاشته است.

 

تحقیقات بعدی سرنخ های دیگری را در اختیار ماموران قرار داد و مشخص شد که این مرد از بستگان شاکی بوده و به دلیل خصومت شخصی که با وی داشته دست به این کار زده است.

 

با این سرنخ ماموران این مرد را دستگیر کرده و به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اینترنتی آوردند. وی در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزهی شد اما در بازرسی از کامپیوتر نامبرده با به دست آوردن سرنخ هایی وی به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعی شد که با برای انتقام جویی این کار را انجام داده است.

 

متهم ادامه داد: یک روز با شاکی درگیر شده و دنبال فرصت مناسبی بودم که هر طور شده انتقام بگیرم به همین دلیل صفحه ای را به نام او ساخته و اقدام به انتشار مطالبی بر علیه اش

کردم. پس از آن مدام برای او ایمیل های تهدید آمیز به عنوان فردی ناشناس می فرستادم و تهدیدش می کردم.

 

متهم در تمامی مراحل تحقیقات به بزه ارتکابی اعتراف و هدف از انجام این کار را انتقام گیری بیان کرد.پرونده وی در دادسرای ناحیه دو شیراز در حال رسیدگی است.

 

 

اخبار حوادث - خبر آنلاین