نیمی از اجساد 122 سرنشین هواپیمای نظامی ساقط شده میانمار پیدا شد


اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث

ارتش میانمار روز یکشنبه اعلام کرد که تاکنون تنها نیمی از اجساد کسانی که در سقوط هواپیمای نظامی این کشور کشته شدند، پیدا شده است.

 به گزارش ایرنا، این هواپیمای نظامی ساخت چین از نوع y-8 ارتش میانمار با 122 سرنشین شامل سربازان، خدمه پرواز و کودکان و دیگر بستگان نظامی آنها روز چهارشنبه گذشته در دریای آندامان سقوط کرد.

 

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، ارتش میانمار اعلام کرد کشتی های نیروی دریایی و کشتی های ماهیگیری تا ظهر یکشنبه جسد 59 تن از سرنشینان این پرواز را یافتند.

 

فرمانده ارشد نظامی میانمار در بیانیه ای تصریح کرد تعداد اجساد یافت شده در مجموع در حال حاضر 59 جسد است که 26 جسد روز یکشنبه از آب بیرون کشیده شد.

 

تاکنون هیچ توضیح رسمی در مورد علت سقوط این هواپیما و چندین حادثه مرگبار سقوط هواپیماهای نظامی میانمار در سال های اخیر ارائه نشده است.

 

این هواپیمای نظامی میانمار حامل 35 افسر، 15 کودک، 58 تن از خانواده نظامیان و 14 خدمه پرواز و 2.4 تن بار بود که که روز چهارشنبه در مسیر 'مائیک' به مقصد 'یانگون' ناپدید شد.

 

این هواپیما سال گذشته در ماه مارس تحویل نیروی هوایی میانمار شد و 809 ساعت پرواز داشته است.

 

یک فروند بالگرد ارتش میانمار نیز سال گذشته در شهر «باگو» در جنوب این کشور سقوط کرد و سه نظامی براثر این سانحه جان باختند.

 

یک هواپیمای نیروی هوایی ارتش میانمار نیز بهمن ماه قبل از آن درمدت زمان کوتاهی پس ازپرواز از مبدا 'نایپیداو' پایتخت این کشور سقوط کرد و هر پنج خدمه آن کشته شدند.