تعیین کف نمره برای ورود به رشته‌های ریاضی و تجربی


اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی , هدایت تحصیلی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای هدایت تحصیلی دانش آموزان آماده‌ایم و فراهم آوری مقدمات آن از مهر سال گذشته شروع شده است گفت: هدایت تحصیلی طبق شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر منطقه انجام می‌شود و امسال مشکلی برای اجرای هدایت تحصیلی نداریم. 

عظیم محبی در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان آمادگی مدارس متوسطه برای اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم اظهار  کرد: هدایت تحصیلی از سوی معاونت پرورشی پیگیری می شود، اما در مجموع می توان گفت اقدامات لازم برای انجام هدایت تحصیلی از مهرماه سال گذشته شروع شده است.

 

وی افزود: فرهنگسازی و آموزش مدیران و مشاوران انجام شده است. در درس کاروفناوری بخشی تحت عنوان هدایت تحصیلی وجود دارد و اکثر استان ها دانش آموزان خود را برای آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بازدیدهایی از هنرستان‌ها برده‌اند و مشاوران جلساتی با دانش آموزان برگزار کرده‌اند.

 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ضوابط هدایت تحصیلی اواخر سال گذشته ابلاغ شد گفت:  از جمله این ضوابط آن است که برای رشته‌ها کف نمره در دروس تخصصی تعیین شده است که به عنوان مثال برای رشته علوم تجربی و رشته ریاضی باید 14 باشد. ضابطه دیگر این که مبنای کف نمره  مجموع نمرات سه سال هفتم، هشتم و نهم است که البته نمره سال نهم ضریب 3 و نمره سال هفتم و هشتم  ضریب یک دارد.

 

محبی ادامه داد: پس از پایان امتحانات نمره‌های سال هفتم و هشتم هم وارد سامانه شده و اولویت های دانش آموز مشخص می شود. پس از امتحانات خرداد کارنامه کتبی در اواخر خرداد صادر می شود و پس از آن کارنامه هدایت تحصیلی هم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا بتوانند برای ثبت نام به مدارس متوسطه دوم بروند.

 

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی طبق شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر منطقه انجام می شود و امسال مشکلی برای اجرای هدایت تحصیلی نداریم.