طلای سرخ ارزان شد


اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,طلای سرخ

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: نرخ هر کیلو طلای سرخ با کاهش 300 هزار تومانی حداقل 4 میلیون و 350 و حداکثر 6 میلیون تومان است.

 غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش نرخ طلای سرخ خبر داد و گفت: در حال حاضر حداقل نرخ فروش هر کیلو زعفران با کاهش 300 هزار تومانی، 4 میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون تومان است.

 

وی افزود: همه ساله در فصل برداشت عده ای سودجو با خرید زعفران و دپو این محصول در خانه های خود قصد دارند تا با آشفتگی بازار سودهای هنگفتی به جیب بزنند.

 

میری با انتقاد از عدم اعلام آمار تولید از سوی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: علی رغم اینکه از فصل برداشت گذشته ایم اما تا کنون وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی میزان تولید را اعلام نکرده و این در حالی است که اعلام هر چه سریع تر میزان تولید تاثیر بسزایی در برنامه ریزی صادرات دارد.

 

نائب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت صادرات طلای سرخ بیان کرد: صادرات طلای سرخ در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، 37 درصد افزایش داشته که انتظار می رود این روند تا پایان سال ادامه یابد.