بازار گوشت در آستانه ماه رمضان به کدام سمت و سو می‌رود؟


اخباراقتصادی,خبرهای  قتصادی ,گوشت

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده  با عرضه مستقیم دام به کشتارگاه‌ها و سپس لاشه به قصابی‌ها پیش بینی می شود که اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد.

 

منصور پوریان رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده د با اشاره به  آخرین وضعیت عرضه دام اظهار داشت: طی سه روز اخیر نرخ هر کیلو دام زنده به دنبال افزایش عرضه با کاهش سه هزار تومانی روبرو شد به طوریکه از ۱۷ هزارتومان به ۱۴ هزار تومان تقلیل یافت.

 

وی علت گرانی گوشت قرمز را عرضه محدود دام توسط قصابی‌ها و اعمال عوارض سنگین از سوی کشتارگاه‌ها دانست و افزود: براساس توصیه دامپزشکی ۲۴ ساعت لاشه در سردخانه‌ها باید نگهداری شود و از آنجا که هزینه کشتار لاشه گوساله ۱۴۰ هزارتومان و گوسفند به ۴۰ هزارتومان رسیده از این رو این امر تأثیر مستقیمی در نوسانات قیمت گوشت در بازار دارد.

 

پوریان ادامه داد: با عرضه مستقیم دام به کشتارگاه و لاشه به قصابان در کنار عرضه گوشت گرم با نرخ مصوب دولتی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح میایدن، انتظار می‌رود که قیمت در بازار به تعادل برسد. 

 

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده در خصوص پیش بینی وضعیت قیمت گوشت در آستانه ماه رمضان بیان کرد: وزارت جهاد در جهت تعادل قیمت گوشت در بازار اقدام به ایجاد بزرگترین صنعت دامپروری دام و کشتارگاه زیاران در قزوین کرده که با کشتار و عرضه روزانه دام و گوشت با نرخ مصوب دولتی پیش بینی می‌شود که اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد.

 

به گفته وی ایجاد میدان عرضه دام در شمال تهران از سوی معاونت امور دام وزارتخانه  و عرضه مستقیم دام حذف واسطه ها و تعادل بخشی قیمت در بازار را به همراه دارد.