وزیر نفت: کمتر از 2 هزار میلیارد تومان از بدهی زنجانی پرداخت شد/ با نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مخالفم


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر نفت با اشاره به مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی گفت: کمتر از 2 هزار میلیارد تومان از بدهی زنجانی به وزارت نفت پرداخت شده است.

به گزارش خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه در تشریح آخرین وضعیت پرداختی مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی، گفت:هیچ رقم جدیدی از بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت پرداخت نشده و رقم پرداختی تاکنون کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است.

 

** قانونی کردن خرید 25 میلیارد دلار فرآورده نفتی 

 وزیر نفت با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل ازسازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارتخانه‌های ذی‌ربط و دیوان محاسبات کشور برای بررسی اسناد نفتی طی سال های 87 تا 91 یادآورشد: 25 میلیارد دلار طی سال های یاد شده فرآورده خریداری و به کشور وارد شده است و پس از بررسی های دیوان محاسبات، باید گزارشی در این خصوص به مجلس ارائه دهد.

 

** وزارت نفت با تعطیلی پالایشگاه کرمانشاه مخالف است

 وی با اشاره به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه تاکید کرد: بنده در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه نامه ای به مسئولان مربوطه می نویسم، چرا که با این نوع واگذاری و سیستم برخورد مخالف هستم.

 

وزیر نفت، تصریح کرد: بنده مخالف واگذاری نیستم، اما این نوع رفتار منجر به تعطیلی پالایشگاه می شود و وزارت نفت با تعطیلی پالایشگاه مخالف است.