سیلوستر استالونه 71 ساله شد/راکی بازیگری که پیر نمی‌شود+عکس


سیلوستر استالونه بازیگر مطرح سینمای اکشن هالیوود که تا به حال سه بار نامزد اسکار شده امروز شمع تولد 71 سالگی‌اش را خاموش می‌کند.

 به گزارش میزان، سیلوستر استالونه بازیگر مطرح سینمای اکشن هالیوود که تا به حال سه بار نامزد اسکار شده امروز شمع تولد 71 سالگی‌اش را خاموش می‌کند.

 

"سیلوستر اِستالونه" متولد ۶ جولای ۱۹۴۶ بازیگر، کارگردان و نویسنده آمریکایی است. وی را عمدتاً بخاطر بازی در نقش‌های اکشن فیلم‌های هالیوودی می‌شناسند.

 

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 

دو نقش بیادماندنی سیلوستر، یعنی رمبو و راکی از مهم‌ترین نقش‌های او هستند که در به شهرت رساندنش بسیار تاثیر گذار بودند. وی علاوه بر بازیگری، نویسندگی تک‌تک قسمت‌های این فیلم‌ها را نیز بر عهده داشت.

 

سیلوستر استالونه بخاطر بازی در فیلم راکی نامزد دریافت دو جایزه اسکار، یکی برای بهترین بازیگر و دیگری برای بهترین نمایشنامه شد. وی سومین بازیگر تاریخ بود که بخاطر یک فیلمش، نامزد دریافت این دو جایزه شد. پیش از او فقط چارلی چاپلین و اورسن ولز به این افتخار نائل شده بوند.

 

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 

فیلم راکی علاوه بر دیگر موفقیت‌هایش توانست در فهرست ملی ثبت فیلم و موزه اسمیتسونین نیز به ثبت برسد.

 

استالونه بعد از ایفای چند نقش کوتاه در فیلمهایی مانند " Klute " و " Bananas " متوجه شد که نمی‌تواند با اینگونه فیلم‌ها راه بجایی ببرد!

 

بنابراین تصمیم گرفت که خود فیلمنامه‌ای بنویسد. او بعد از نوشتن فیلمنامه مذبور که " راکی " نام داشت، آن را به کمپانی برای ساختن تحویل داد، کمپانی موافقت خود را برای ساخت آن اعلام کرد، اما معتقد بود که سیلوستر نباید در نقش اصلی حضور داشته باشد، سیلوستر مصمم بود که نقش را خودش بازی کند و گرنه رضایت نمی‌داد که فیلم ساخته شود.

 

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 

بالاخره بعد از مدت‌ها بحث بین کمپانی و سیلوستر، کمپانی قبول کرد که خود سیلوستر نقش اصلی را بازی کند. فیلم ساخته شد و سیلوستر توانست برای این فیلم کاندید دریافت اسکار بهترین فیلمنامه نویسی و بازیگری شود. افتخاری که سکوی پرتاب سیلوستر برای نقش آفرینی‌های بزرگ‌تر بود.

 

زمانی که برای فیلم "راکی" توانست به موفقیت های زیادی برسد، "راجر ایبرت" مقاله ای نوشت که در آن اشاره کرده بود که "استالونه" بزودی تبدیل به یک "مارلون براندوی" دیگر خواهد شد!

 

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 

بعد از این مقاله " استالونه " توانست یک رکورد از خود برجای بگذارد، او توانست 30 بار کاندید دریافت تمشک طلایی شود که اغلب آنها مربوط به بدترین بازیگری بود! او توانسته است 10 بار این تمشک را دریافت کند و به همین دلیل در سال 2000 توانست لقب "بدترین بازیگر قرن" را بدست بیاورد!

 

یک بار مصرف‌ها، راکی، رمبو، قاضی دِرِد، شهرک آدمکش‌ها، کبری، زندان، فرار به سوی پیروزی، تخریب‌چی و صخره نورد از جمله فیلم‌هایی هستند که استالونه در آنها خوش درخشیده است.

 

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 

وی بعد از سالها تجربه بازی در هالیوود سال گذشته برای فیلم "کرید" به کسب جایزه اکسار نزدیک شد اما آن را دریافت نکرد. استالونه گلدن گلاب را اما برای همین فیلم به خانه برد. وی تاکنون سه بار نامزد اسکار شده امام هنوز در گرفتن این جایزه ناکام مانده است.