غروی: حضور ائمه جمعه در برنامه‌های انتخاباتی به مصلحت‌شان نیست/حمایت اصولگراها از روحانی بعید نیست


اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,آیت‌الله سید محمد غروی

غروی ورود ائمه جمعه به برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی را برخلاف مصلحت‌شان دانست و از آنها خواست تا به عنوان پدران جامعه بدون حمایت از جناح‌های سیاسی تنها مردم را در مسیر تعیین شاخص‌ها و چارچوب‌ها ارشاد کنند..

به گزارش انتخاب،آیت‌الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پاسخ به این پرسش که قانون مجوز حضور ائمه جمعه به برنامه‌های انتخاباتی به منظور حمایت از کاندیدا یا جناحی خاص را داده است گفت: حقیقت این است که بنده عین ماده قانونی که به این مهم اشاره دارد را نمی‌دانم اما انتظار این نیست که ائمه جمعه به این مسائل ورود پیدا کنند.

 

وی افزود: در اینجا دو مساله مطرح است اعم از اینکه آیا از نظر حقوقی و قانونی ائمه جمعه می‌توانند به حمایت از کاندیداهای انتخاباتی بپردازند و مطلب دیگر اینکه به فرض هم بتوانند این اقدام را انجام دهند آیا مناسب است که خود را درگیر این مساله بکنند که در اینجا باید گفت این اقدام مناسبی نبوده چراکه مصلحت آنها در این نیست که به این مباحث بپردازند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: آنچه مسلم است ائمه جمعه باید نقش پدری را در جامعه ایفا کنند اما اینکه در جریان برنامه‌های انتخاباتی در مراسمی حضور پیدا کنند که مستلزم حمایت از فرد خاص یا یکی از جناح‌های سیاسی است به مصلحت آنها نیست بنابراین بهتر است که آنها تنها به بیان شاخص‌ها و چارچوب‌ها بپردازند و مردم را در این مسیر ارشاد کنند.

 

وی در مورد صحت و سقم اخباری مبنی‌بر حمایت برخی از اصولگرایان از روحانی یادآورشد: بنده بعید نمی‌دانم که برخی از اصولگرایان از آقای روحانی حمایت کنند اما این خبر نیست که می‌دهم بلکه تنها حدس می‌زنم که این گونه باشد چراکه به‌طور قطع برخی اصولگرایان وی را قبول دارند هرچند که ممکن است در عین حال انتقاداتی هم نسبت به عملکردش داشته باشند.