رحمانی فضلی: ثبت‌نام ‌انتخابات شوراها نیمه اول اسفند انجام می‌شود


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر کشور

وزیر کشور گفت: ثبت‌نام انتخابات شوراها در نیمه اول اسفند یعنی یا ۶ اسفند یا ۱۲ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیم گرفته شد که چون ثبت‌نام انتخابات شوراها با تعطیلات عید همزمان شده بود، تاریخ این ثبت‌نام جلوتر بیاید و ما طبق قانون عمل می‌کنیم.

 

وی در ادامه افزود: فقط زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها تغییر می‌کند و سایر زمان‌بندی‌های انتخابات تغییری نخواهد داشت.

 

وزیر کشور در مورد تبلیغات در فضای مجازی، گفت: هنوز کسی ثبت‌نام نکرده و بعد هم تبلیغات انجام شود. تبلیغات از زمان ثبت‌نام مطرح است البته ما فضای مجازی را رصد می‌کنیم. اگر از الان با اسم و رسم تبلیغات کنند خلاف قانون است.

 

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با افزایش نمایندگان مجلس موافقید، گفت: بله ما با افزایش ۴۰ نفری موافقیم که لایحه آن باید تهیه و به مجلس فرستاده شود.

 

وی در مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر و روستا نیز خاطرنشان کرد: اگر همین الان به ما اعلام کنند می‌توانید انتخابات الکترونیکی برگزار کنید ما دیگر تمام کشور را نمی‌توانیم پوشش دهیم زیرا زمان تهیه تجهیزات انتخابات الکترونیکی از دست رفته است. ما حدود ۳۰، ۴۰ هزار حوزه را به وسیله دستگاه‌هایی که در اختیار داریم می‌توانیم الکترونیکی برگزار کنیم. با مجلس هم به توافق رسیده‌ایم. دوستان ما با نمایندگان مجلس در حال رایزنی هستند تا حوزه‌ها را مشخص کنند. پیشنهاد ما این بوده که حوزه‌هایی که جمعیت کمتری دارند انتخاب شوند که یک تست عمومی انجام شود و نگرانی شورای نگهبان برای انتخابات بعد هم از بین برود.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: هنوز شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی نظرش را به ما اعلام نکرده است. اگر نظر خود را اعلام کند می‌توانیم در بعضی شهرها انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.

 

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که چرا انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در اردیبهشت ۹۶ برگزار نمی‌شود، گفت: این سوال را از شورای نگهبان بپرسید.