کره شمالی:آمریکا حمله اتمی را تمرین می کند


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,

کره شمالی با اعلام اینکه پرواز بمب افکن های مافوق صوت آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، تمرین پرتاب بمب های اتمی به این کشور است، از آمادگی خود برای انجام آزمایش جدید هسته ای خبر داد.

 به گزارش ایرنا؛ وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رفتار در پیش گرفته شده توسط آمریکا گستاخانه بوده و پیونگ یانگ هر آن و در هر زمان و مکانی که بخواهد می تواند دست به آزمایش اتمی جدیدی بزند.

 

کره شمالی همچنین در این بیانیه، تمرینات جنگنده ها و بمب افکن های اتمی آمریکا و حضور ناوگروه کارل وینسون و زیردریایی میشیگان آمریکا را در منطقه محکوم کرده و یادآور شده که این تحرکات می تواند آغازگر یک جنگ هسته ای باشد.

 

آمریکا در جریان تمرینات مشترک نظامی با کره جنوبی در روزهای اخیر، چندین بار بمب افکن های راهبردی و مافوق صوت «بی 1 بی» خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است.

در بیانیه کره شمالی تاکید شده که این کشور آماده است تا برای هر حمله آمریکا دست به اقدامی مقابله جویانه بزند و در این زمینه تردیدی وجود ندارد.

 

همزمان این کشور بر اساس گزارش امروز خبرگزاری شین هوا از چین تاکید کرده است که وضعیت شبه جزیره کره در نیم قرن گذشته هرگز به این وخامت نبوده و دلیل بروز این شرایط نیز فقط آمریکاست.

 

کره شمالی همچنین تاکید کرد که این کشور دست به حمله پیشدستانه هسته ای خواهد زد مگر اینکه واشنگتن سیاست خصمانه اش را کنار بگذارد.

 

کره شمالی در 11 سال گذشته پنج آزمایش اتمی و دهها پرتاب موشکی بالستیک انجام داده و توانسته است قدرت بازدارندگی تسلیحاتی اتمی خود را بالا ببرد. دو آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2016 صورت گرفته است.