تأیید انتخابات شوراها در ۸ حوزه استان تهران تا پایان هفته/بررسی ابطال انتخابات در پرند و کهریزک


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات شوراها

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بیان اینکه تا پایان هفته جاری نتایج قطعی تأیید انتخابات در ۸ حوزه استان تهران اعلام می‌شود گفت که اعتراضات و شکایات درباره ابطال برخی حوزه‌های انتخابیه همچون شهرستان رباط کریم رسیده است که در حال بررسی هستیم اما آخرین اولویت ما ابطال یک حوزه است.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین بررسی‌های هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران، گفت: با توجه به بازه زمانی فرآیند بررسی صحت انتخابات حوزه‌های انتخابیه هیأت عالی نظارت در استان تهران رسیدگی به شکایات افراد را در دستور کار قرار داده که اکنون در مرحله بررسی شکایات در برخی شهرها هستیم؛ البته هنوز به نتیجه قطعی برای تأیید یا ابطال حوزه انتخابیه‌ای نرسیده‌ایم چون ابطال، آخرین اولویت ما است.

 

وی افزود: برای شهرستان رباط کریم مشخصاً در حوزه پرند و حوزه کهریزک زیرمجموعه شهرستان ری جلسات مشترک هیأت نظارت و هیأت اجرایی این شهرستان‌ها در حضور هیأت نظارت استان تهران برگزار شد. توضیحات آنها بای ابطال این حوزه‌های انتخابیه شنیده شد ولی هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و ما در حال بررسی موضوع هستیم. البته اگر هیأت نظارت استان تصمیم‌اش بر ابطال حوزه‌ انتخابیه‌ای باشد در این زمان هیأت مرکزی ورود پیدا می‌کند.

 

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران درباره وضعیت بخش‌های استان تهران نیز گفت: به طور کلی استان تهران دارای ۱۶ شهرستان و ۳۳ بخش است که تأیید انتخابات در شهرستان‌ها و بخش‌ها به طور مجزا انجام می‌شود، شکایات و اعتراضات در برخی از بخش‌ها به طور مشخص درباره چهاردانگه و احمدآباد مستوفی اسلامشهر رسیده است که در حال بررسی هستیم. البته انتظار می‌رود تا پایان هفته نتیجه تأیید انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه عمدتاً مربوط به شهرها اعلام شود.

 

وی همچنین با تأکید بر اینکه در مجموع انتخابات بدون مشکل جدی از لحاظ سلامت برگزار شد، گفت: مواردی هم که خرید و فروش رأی و رأی دادن در خارج از حوزه انتخابیه گزارش شده اما به همان نسبت که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری تخلفاتی دیده شده باشد ولی در کلیت انتخابات سالم برگزار شده است.

 

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: ارزیابی ما درباره برگزاری انتخابات شوراها در استان تهران این است که کلیت انتخابات به صورت سالم برگزار شده؛ ما اکنون در حال بررسی تخلفات گزارش شده هستیم؛ اگر به نتیجه تأیید حوزه انتخابیه‌ای برسیم مابقی تخلفات را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.