مصالحه اجباری؛ پایان قتل دختر مورد علاقه با نانچیکو


پسری افغان که دختر مورد علاقه‌اش را با نانچیکو کشته است با بخشش اولیای دم از قصاص نجات یافت. 

به گزارش جام‌جم، اسفند 93 مردی افغان با مراجعه به یکی از کلانتری‌های پاکدشت از ناپدید شدن دخترش خبر داد و گفت: «دخترم آذر، امروز برای خرید از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت. هرچه با تلفن همراهش تماس می‌گیرم جوابم را نمی‌دهد. می‌ترسم اتفاقی برایش افتاده باشد.»

 

تحقیقات کارآگاهان برای کشف اثری از آذر آغاز شده بود که شاکی بار دیگر به کلانتری رفت و این‌بار از حادثه‌ای دلخراش خبر داد. او گفت: «لحظاتی قبل، خواستگار سابق دخترم به نام رحیم با من تماس گرفت و گفت دخترم را کشته و جسدش را پشت دیوار خانه‌اش رها کرده است. وقتی آنجا رفتم، با جسد آذر روبه‌رو شدم.»

 

تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و پس از 24 ساعت، او را که قصد فرار به یکی از شهرهای شرقی کشور داشت دستگیر کردند. متهم 27 ساله در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «قصد ازدواج با آذر را داشتم اما وقتی به خواستگاری‌اش رفتم جواب منفی شنیدم. روز حادثه با او قرار گذاشتم تا یک بار دیگر درخواستم را تکرار کنم اما او دوباره جواب منفی داد. عصبانی شدم و با نانچیکویی که همراه داشتم، خفه‌اش کردم. »

 

با ثبت اعترافات متهم، پرونده برای صدور حکم به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی فرستاده شد. صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر مقتول خواستار دریافت مبلغ مصالحه شدند. پدر مقتول گفت: «ما قصاص می‌خواهیم اما قادر به پرداخت تفاضل دیه نیستیم برای همین به دریافت مبلغ مصالحه راضی شده‌ایم.» سپس متهم در جایگاه ایستاد و با اعتراف دوباره به قتل گفت: «همه آنچه در بازجویی‌ها گفته‌ام را قبول دارم. من به خاطر جواب رد، آذر را کشتم و جسدش را در خرابه انداختم. الان پشیمانم و از اولیای دم تقاضای بخشش دارم.» در پایان دادگاه، قضات برای صدور رای وارد شور شدند.