رایزنی ایران، روسیه و ترکیه برای سوریه در آستانه برگزار شد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نشست سوریه

رئیسان هیات های ایرانی، روسی و ترکیه ای و سازمان ملل در پایان نخستین روز نشست سوری آستانه در باره روند گفت وگوها و اوضاع سوریه رایزنی کردند.

  به گزارش ایرنا، در این دیدار که چهارشنبه شب در ضیافت کاری شام غیرت عبدالرحمان اف وزیر خارجه قزاقستان انجام گرفت، حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه، الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و همچنین استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور این کشور حضور داشتند.

 

در این شام کاری مباحث و نتیجه روز نخست چهارمین دور مذاکرات سوری آستانه، تازه ترین تحولات سوریه و برنامه های روز دوم گفت وگوها بررسی شد.

 

راهکارهای رسیدن به اهداف روند مذاکرات آستانه برای حل و فصل بحران سوریه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، نیز از محورهای این رایزنی بود.

 

جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران همچنین در حاشیه مذاکرات آستانه با دی میستورا، اونال، لاورنتیف و بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد جداگانه دیدار و در باره اوضاع این کشورمذاکره کرد.

 

نشست های دو روزه سوری آستانه با مشارکت هیات های ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند مذاکرات و هیات های طرف های ناظر برگزار می شود.