معروف‌ترین ورزشی‌های ناکام و پیروز در انتخابات شورای شهر


اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,انتخابات شورای شهر

در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تعداد قابل توجهی از چهره‌های ورزشی نامزد شده بودند اما کمتر چهره‌ای توانست در کلانشهرهای ایران رای بیاورد. هرچند در برخی از شهرهای کوچک حضور مجدد ورزشی‌ها در شورای شهر چشمگیر است. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، با برگزاری انتخابات شورای شهر، چهره‌های راه یافته به شورا مشخص شدند و در این بین بازهم ورزشی‌ها تعداد کرسی قابل توجهی را به خود اختصاص دادند. به جز کلانشهرها مثل تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و البرز که اکثریت لیست امید رای آورد، در بقیه شهرهای کشور شاهد حضور چهره‌های ورزشی در بین منتخبین مردم بودیم.

 

ناکامان ورزشی شوراهای شهر

 

علیرضا دبیر، هادی ساعی، عباس جدیدی، حسین رضازاده، علیرضا فغانی، حبیب کاشانی، حمید سجادی، مناف هاشمی، احمد دنیامالی و سیدمهدی هاشمی شکست خورده‌ی بزرگ ورزشی‌ها در انتخابات شورای شهر تهران لقب گرفتند. برخی از این نام‌ها علیرغم تبلیغات فراوان نتوانستند جایی در بین 21 نفر اول تهران داشته باشند.

 

ابراهیم مهربان ملی‌پوش سابق سنگین وزن کشتی در گیلان و داوود اخباری ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در شهریار، نتوانستند رای بیاورند.

 

همچنین در استان البرز هم بهنام محمودی عضو سابق تیم‌ ‌ملی والیبال از راه‌یابی به شورای شهر کرج باز ماند.

 

حمیدرضا قلی‌پور قهرمان ووشو نیز در کرج نتوانست رای اعتماد مردم را جلب کند.

 

محمد نوذری رییس هیات تکواندوی کرج و پدر همسر یوسف کرمی نیز نتوانست به شورای شهر کرج راه یابد.

 

در اصفهان نیز احمد جمشیدیان بازیکن سابق سپاهان کاندیدا شده بود اما با اقبال اهالی شهرش مواجه نشد.

 

محمد علی پیروانی از خانواده فوتبالی "پیروانی"‌ها نیز مطرح ترین نامزد منتسب به ورزشی ها در شیراز بود اما وی هم به دلیل پیروزی قاطعانه لیست امید، فرصت حضور در شورای شهر را پیدا نکرد.

 

همچنین در قم کریم بهرامی، رئیس هیات فوتبال و دکتر باقری مربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتسال رای نیاوردند.

 

یکی دیگر از ناکامان بزرگ ورزشی محسن ترکی داور سابق فوتبال ایران بود. وی که تبلیغات گسترده‌ای در خراسان رضوی داشت، نتوانست با اقبال مردم روبرو شود.

 

تکتم بیدل ملی‌پوش سابق جودوی بانوان و مربی فعلی تیم ملی از حضور در شورای شهر مشهد بازماند.

 

علی شکری پور، بهنام طیبی و جانعلی خسرونژاد ملی‌پوشان سابق و مربیان کشتی در استان مازندران نیز نتوانستند رای اعتماد مردم را جلب کنند و از حضور در شورای شهر بازماندند.

 

ورزشی‌هایی که رای اعتماد مردم را گرفتند

 

در بین استان‌هایی که چهره‌های ورزشی در آن مورد توجه مردم قرار گرفتند، هرمزگان رکوردار بود و 8 نفر از 11 منتخب مرکز این استان سابقه ورزشی دارند. اسامی‌ ورزشی‌هایی که در بندرعباس رای دادند به این شرح هستند:

 

علی محمدی ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در شهر ری

 

سعید ریاحی ملی‌پوش سابق کشتی در استان گلستان

 

کیانوش جهانبخش، رئیس هیات ورزش‌های همگانی

 

اسلام باوقار، رئیس هیات تیراندازی با کمان

 

هومن رفیعی بندری، مدیرعامل باشگاه آذرخش بندرعباس و رئیس هیات بولینگ و بیلیارد

 

جواد بلارک، رئیس هیات ورزش کارگری بندرعباس،

 

فیصل دانش رئیس سابق هیات تکواندو

 

مهران نجاتی رییس هیات فوتبال بندرعباس

 

جمشید رئیسی تختی رییس هیات قایقرانی استان

 

اسماعیل بواشه از فوتبالیست‌های قدیمی هرمزگان

 

سعید دقیقی بازیکن سابق تیم‌های فوتبال تراکتورسازی، ماشین سازی‌، سایپا، پیکان و بازیکن فعلی سیاه‌جامگان مشهد با حضور در لیست امید توانست به شورای شهر قزوین راه یابد.

 

گیلان نیز دومین استانی بود که ورزشی‌هایش با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شدند و 4 ورزشی به این شرح به شورای شهر راه یافتند.

 

حجت جذب، عضو هیات رئیسه هیات کونگفو استان

 

سید امیرحسین علوی، رئیس سابق هیات کاراته استان

 

رضا رسولی، عضو هیات مدیره باشگاه سپید رود و عضو هیات مدیره هیات بیلیارد، بولینگ گیلان

 

اسماعیل حاجی پور مالک باشگاه داماش گیلان

 

در تبریز هم علی رغم پیروزی اکثریت لیست امید، برخی کاندیدای ورزشی مستقل توانستند رای بیاورند. شهرام دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری و عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان شناخته شده ترین نامزد ورزشی در تبریز با رایی قاطع به عنوان نفر اول انتخاب شد. همچنین سعید دباغ نیکوخصلت از مربیان سابق تیم‌ ‌ملی کاراته ایران و رئیس هیات کاراته آذربایجان شرقی به عنوان نفر پنجم به شورای شهر راه یافت.

 

الهه جورابی، نفر دوم فهرست منتخبین شورای شهر یزد، نائب رئیسی هیات دوچرخه سواری استان را به عهده داشته است.

 

همچنین ندا عبدلله زاده، بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال  بانوان ایران که در دوره قبل با بیشترین رای وارد شورای بوشهر شد، این بار نیز در بین منتخبین شهرش قرار گرفت.

 

سعید نجاریان، مدیرعامل باشگاه شهروند ساری و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال نیز از سوی مردم ساری برای راه یافتن به شورای شهر رای اعتماد گرفت.

 

سید مسعود ریاضی از قهرمانان کشتی استان خراسان رضوی در مشهد - لیست امید - نیز موفق به کسب کرسی در شورای شهر مشهد شده است.

 

محمدرضا علیزاده امازاده در ارومیه، علی پژگل در سنندج و اسدالله عزیزیان در فارسان که هر از روسای هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرشان بودند توانسته‌اند در حوزه انتخابیه خود به شورای شهر راه یابند.

 

سیروس پاک فطرت رییس هیات همگانی استان فارس نیز در شهر شیراز رای آورده است.