توضیحات کمالی درباره اتمام مهلت مقررات تردد مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از اتمام مهلت مقررات مربوط به تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور خبر داد و توضیحاتی را درباره شرایط فعلی تردد این افراد ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه گفته می‌شود مقررات ورود و خروج ایرانیان مقیم خارج از کشور تا پایان سال 95 بوده و در حال حاضر به اتمام رسیده است گفت: این موضوع صحیح است و این مقررات تا پایان سال 95 بود، در حال حاضر نیز اقداماتی برای تمدید و شرایط جدید این مقررات انجام شده که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کمالی درباره اینکه در حال حاضر ایرانیان مقیم خارج از کشور چه شرایطی دارند؟ اظهار کرد: هموطنانمان در خارج از کشور نباید نگران باشند چرا که تا زمان تصویب مقررات جدید مقررات قدیم همچنان پابرجاست و کسانی که وارد کشور شده طبق همان مقررات می‌توانند خارج شود و کسانی هم که خارج شده‌اند بر اساس همین مقررات می‌توانند وارد شوند.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره مقررات تردد ایرانیان خارج از کشور گفت: بر اساس قانونی که در حال حاضر نیز اجرا می‌شود ایرانیانی که حداقل دو سال در خارج از کشور بودند می‌توانند سالی دو بار و حداکثر سه ماه به کشور تردد کنند.

 

وی اضافه کرد: این افراد می‌توانند در خارج از کشور به سفارت‌خانه‌ها یا نماینده‌های جمهوری اسلامی مراجعه کرده و به گذرنامه‌شان مهر ورود و خروج بزنند.

 

کمالی تصریح کرد: این مقررات درباره افرادی است که مشمول سربازی بوده و به سربازی نرفته‌اند. دانشجویان و آن دسته از مشمولانی که با معافیت تحصیلی به خارج از کشور رفتند مشکلی در ترددشان وجود ندارد.